hej alla glada!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • larsa
    Banned
    • april 2006
    • 198

    hej alla glada!

    en sak jag funderat på!ang malawi tex köp 35-40 så får du ett najs kar..ok hehehe...lika detsamma med troffar...vet inte om jag är knäpp o fattig..är det vanligt att köpa 35-40 firrar utan att blinka??min fråga till er alla
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av larsa
    en sak jag funderat på!ang malawi tex köp 35-40 så får du ett najs kar..ok hehehe...lika detsamma med troffar...vet inte om jag är knäpp o fattig..är det vanligt att köpa 35-40 firrar utan att blinka??min fråga till er alla
    Vad menar du ?????????
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • larsa
      Banned
      • april 2006
      • 198

      #3
      Du som handlare måste väl fatta det?40 troffar gör hål i plånboken!Eller har du inte nån som helst respekt för kundernas pengar???

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #4
        Ursprungligen postat av larsa
        Du som handlare måste väl fatta det?40 troffar gör hål i plånboken!Eller har du inte nån som helst respekt för kundernas pengar???
        Det låter som en fredagstråd, trots att det bara är VALBORGJanne

        Kommentar

        • larsa
          Banned
          • april 2006
          • 198

          #5
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Det låter som en fredagstråd, trots att det bara är VALBORGJanne
          Men det är ju chrillas eget fel??

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            Jag är inte heller säker på vad du menar. Men att man inte håller Malawi som Tropheus är nog främst för att man inte BEHÖVER göra det. Förutom möjligtvis Demasoni då.

            Vad anser du själv?
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #7
              När jag "tvingats" skaffa en stor grupp av dyr fisk har jag köpt en hane och två tre honor och sedan odlat upp en grupp. Jag skulle nog aldrig köpa 40 fiskar för 8000 spänn. Konstigt nog skulle jag nog hellre köpa två st 500-kronorsfiskar än 40 st 50-kronorsfiskar.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • december 2004
                • 3060

                #8
                jag har gärna vissa mbunas som tropheus och vill ja ha en stor grupp, typ 30 st gånger 200kr så blir det dyrt, om det är vanligt vet jag inte..jag föredrar enkelhet, alltså stort antal som lever längre än ett halvår
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • larsa
                  Banned
                  • april 2006
                  • 198

                  #9
                  Visst kan man ha färre fisk!Är ju ingen nyhet..huvudfrågan var vissa malawi samt i synnerhet troffar...man kan odla fram ett stim? hur när det inte funkar??demasoni! hur när det inte funkar?Har provat med 5 st ikola o det flöt på bra.(en pik).men...jag menar istället för att säga att man behöver 35 fisk av en art...se vad du har för kar och inredning....jag vet att vissa troffar gick i par på 70-80 och var produktiva.....vad har vi för fisk bredvid? osv...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...