Garage med Troffar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Jag tror folk undrar vem som e så galen att han stoppar så dyra fiskar i ett garage =)
    Vad skall jag annars skylla på. Kan ju inte ställa bilen i vardagsrummet.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Yep gillas, men jag föredrar at skriva i tråden även om det hade funnit en knapp.

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av maltandis
    letar efter gillaknappen
    här

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Jag tror folk undrar vem som e så galen att han stoppar så dyra fiskar i ett garage =)
    Letar efter gillaknappen
    Senast redigerad av maltandis; 15 April 2012, 11:09. Anledning: hittade "gillaknappen"

Lämna en kommentar:

• deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    Riktigt kul att det finns ett så stort intresse av troffar i ett garage.

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Över 100 tusen "views"

Riktigt kul att det finns ett så stort intresse av troffar i ett garage.

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av doohan
    Av dessa fyra så är följande de jag skulle ha valt, men det är jag det

Murago och Muzumi(om det är muzumi green du menar)
    Du har så rätt, någon av dessa blir det.
    Kommer förhoppningsvis inom några veckor simma hemma hos mig. Återkommer med bild(er) då.

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av msb
    Bilder på dina pettrisar skulle uppskattas
    Pettrisarna har jag gjort mig av med.
    Senast redigerad av Johan F; 02 March 2012, 13:10.

Lämna en kommentar:

• doohan
    svarade
    Jag

Av dessa fyra så är följande de jag skulle ha valt, men det är jag det

Murago och Muzumi(om det är muzumi green du menar)

• Kapampa
    • Murago
    • Muzi
    • Muzumi

är några av de troffegrupper som jag funderar på. Men det finns ju så mycket att välja på som man ännu inte har haft.

Lämna en kommentar:

• msb
    svarade
    Bilder på dina pettrisar skulle uppskattas

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Led-bygget

Ni kan följa ledbygget i en egen tråd "LED belysning i stället för lysrör". http://www.ciklid.org/forum/showthre...198#post866198

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Spännande, jag sitter själv och läser på saltvattensforumet om alla byggen. När tiden räcker till ska jag försöka knåpa ihop något jag med.
    Vart skickade du efter LED:sen ifrån?

Från www.aquastyleonline.com med deras bridgelux LED men skulle även vilja prova Cree XM-L LED från http://www.rapidled.com vilket är betydligt dyrare men bättre effekt skall det vara. Kanske kan vara värt och prova Cree till de högre karen?

Riktigt intressant. Vad kostar kalaset inledningsvis?

Första beställning (om jag nu blir nöjd så beställer jag mer) räcker nog till en rad (4 meter) av min ställning. Kalaset gick på 700:- + 200:- i frakt.
    Senast redigerad av Johan F; 15 February 2012, 15:18.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Då har man blivit inspirerad av Larry´s ledbygge så nu har jag beställt diverse leds+linser och drivers för att kunna prova mig fram vilka led jag skall ha till karen.

Tanken är byta ut befintlig ledbelysning (skymning) som installerades 2008 och ersätta befintlig lysrörsarmatur med led-belysning.

Jag beställde led av typen 10000K white, 6500K white, red och royal blue. Tänkte även prova utan och med linser 45, 60 och 80 grader.

Jag hoppas att kunna sänka elförbrukningen med 2/3-delar med bibehållen styrka och att få ett intressantare sken. Dessutom sänka värmeutvecklingen så att vattnet inte blir för varmt under sommarhalvåret.

Det återstår att inhandla lämplig aluminiumprofil för att fästa leden på.
    Riktigt intressant. Vad kostar kalaset inledningsvis?

Lämna en kommentar:

• tege
    svarade
    Då har man blivit inspirerad av Larry´s ledbygge så nu har jag beställt diverse leds+linser och drivers för att kunna prova mig fram vilka led jag skall ha till karen.

Tanken är byta ut befintlig ledbelysning (skymning) som installerades 2008 och ersätta befintlig lysrörsarmatur med led-belysning.

Jag beställde led av typen 10000K white, 6500K white, red och royal blue. Tänkte även prova utan och med linser 45, 60 och 80 grader.

Jag hoppas att kunna sänka elförbrukningen med 2/3-delar med bibehållen styrka och att få ett intressantare sken. Dessutom sänka värmeutvecklingen så att vattnet inte blir för varmt under sommarhalvåret.

Spännande, jag sitter själv och läser på saltvattensforumet om alla byggen. När tiden räcker till ska jag försöka knåpa ihop något jag med.
    Vart skickade du efter LED:sen ifrån?

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ledbygge

Jag hoppas att kunna sänka elförbrukningen med 2/3-delar med bibehållen ljusstyrka och även få ett intressantare sken. Dessutom sänka värmeutvecklingen så att vattnet inte blir för varmt under sommarhalvåret.

Senast redigerad av Johan F; 15 February 2012, 14:59.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...