Bra långtids pH testare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Bra långtids pH testare

    Jag brukar kolla pH ett par gånger om dagen när jag sätter upp ett nytt kar, eller om jag ändrar inrikting i ett befintligt kar.
    Då jag inte fått tummen ur ännu, så saknar jag en elektronisk pH testare.

    Har hittills alltid använd dropptester eller mätstickor. Och det går ju åt när man ska sänka pH´t till en viss nivå.
    Men nu har jag hittad en produkt som är en bra lösning!

    Bara att fästa med sugplopp i akvariet och man kan avläsa pH hela tiden. Sensorn (En tablett) ändra snabbt färg vid ändring av pH! Mycket praktiskt kan jag garantera. Den håller i 3-6 månader och sen får man byta sensor (tabletten) En sådan utbytes är med i förpackningen.
    Den kostar under 90 kronor och jag hittade den på Akvarielagret i Bromma.

    Bra hjälpmedel tycker jag.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • Crenicichla
    Användare
    • november 2006
    • 1055

    #2
    Vilken smart grej!

    Kan man köpa på postorder från Akvarielagret?

    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Jag brukar kolla pH ett par gånger om dagen när jag sätter upp ett nytt kar, eller om jag ändrar inrikting i ett befintligt kar.
    Då jag inte fått tummen ur ännu, så saknar jag en elektronisk pH testare.

    Har hittills alltid använd dropptester eller mätstickor. Och det går ju åt när man ska sänka pH´t till en viss nivå.
    Men nu har jag hittad en produkt som är en bra lösning!

    Bara att fästa med sugplopp i akvariet och man kan avläsa pH hela tiden. Sensorn (En tablett) ändra snabbt färg vid ändring av pH! Mycket praktiskt kan jag garantera. Den håller i 3-6 månader och sen får man byta sensor (tabletten) En sådan utbytes är med i förpackningen.
    Den kostar under 90 kronor och jag hittade den på Akvarielagret i Bromma.

    Bra hjälpmedel tycker jag.
    MVH

    Kristofer

    Kommentar

    Arbetssätt...