Era drömmprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard
    Användare
    • april 2002
    • 727

    #31
    Jag har sett några kar som har haft typ en konvex lins som framruta vilket har gett ett vanligt inbyggt 100 lit kar att framstå som 500 lit.
    M.v.h.
    Rickard

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #32
      Ursprungligen postat av Rickard
      Jag har sett några kar som har haft typ en konvex lins som framruta vilket har gett ett vanligt inbyggt 100 lit kar att framstå som 500 lit.
      Det här var ju lite skapligt.
      Here is my new project sunken garden taken shape. It is time to say Hi! http://i33.photobucket.com/albums/d60/medicine2/DSC_0038-1.jpg If you havent seen this on neighbour's forum, this is a pic to give you an idea of the scale http://i33.photobucket.com/albums/d60/medicine2/DSC_0041-1.jpg Just want to share it to the forum and get useful comments. Feel free to ask. I'll give details later.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #33
        Helt galet! Men fruktansvärt coolt

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #34
          Riktigt snyggt...*drömmer*

          Kommentar

          • Barracudan
            Användare
            • april 2005
            • 453

            #35
            Har en liten dröm, som absolut är realistisk.

            När jag var liten pöjk, fans det en gubbe i stan som i ett akvarie bara hade Tropheus duboisi, i alla storlekar, (oldschoolvarianten med vita band)

            Från stora maffiga ner till nykläckta yngel. Hela baksidan var täckt med skiffersten, och mellan varje sten stack det ut små prickiga bebisar.

            En gång om året "skattade" han akvariet, och sålde av typ 200 ungel/ungfiskar.


            Min dröm är då att själv ha ett sådant akvarie, hans var bara runt 400 liter, mitt är ca 1400 liter. Det skulle kunna rymma många dubbar!

            Vita stora kalkstenar med massor av skrymslen, bra belysning, och 150 kvalitetsdubbar.....


            Enda hindret är att jag inte vill sälja nuvarande fiskar.
            Frontosamarkus

            Kommentar

            • Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 7334

              #36
              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
              Hittade min tidigare bild på hur speglar kan användas för att få till ett otroligt djup även med ett litet kar:

              Artikeln är klar, men diskussionen kan fortsätta... ********************** Jag jobbar på en artikel vars syfte skall vara att tipsa och inspirera i ämnet inredning. Det skall handla om att skapa ett vackert akvarium som du har på en plats i ditt hem där du vill att människor skall se det, ett visningskar helt enkelt. Du vill


              Använder man ett 375 med insyn från kortsidan bör det vara möjligt att få det att se minst fem meter djupt ut.
              Vill minnas att Kjell någon gång skrev om ett utsällningskar där de använde speglar + att om jag minns rätt ett andra kar som var placerat bakom det första, vilket förstärkte effekten av ett jättedjupt akvarium ytterligare.

              Vet inte om detta behandlades i den tidigare tråden som du refererade till Patrik. Om Kjell ser detta så får han berätta om det på nytt.
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se
              ____________________________________________

              Kommentar

              Arbetssätt...