Musik,eran bästa låt, motivera.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • september 2004
    • 518

    Musik,eran bästa låt, motivera.

    Här är en från mig,dock ej den bästa,men en eloge till sångaren för han heter "Fish" Fish?fattar ni?http://www.youtube.com/watch?v=M5y7L...rom=PL&index=5
    Senast redigerad av Orppo; 20 april 2009, 21:52.
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Finns ju många fruktansvärt bra låtar men dessa två herrar är några jag alltid beundrat...

    Sting - Fields Of Gold
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    Kip Winger (Winger) - Cant Get Enuff

    Kommentar

    • Lars Andersson
      NCS Medlem
      • oktober 2002
      • 601

      #3
      Ursprungligen postat av Orppo
      Här är en från mig,dock ej den bästa,men en eloge till sångaren för han heter "Fish" Fish?fattar ni?http://www.youtube.com/watch?v=M5y7L...rom=PL&index=5
      Har väntat på något liknande. Lite för omfattande så jag tror att det skulle bli bättre och kräva lite mera av oss om det gjordes begränsningar typ i tråden Fotouppdrag. Varför inte låt med "fish"-koppling, för att sedan byta tema. (Det finns/fanns faktiskt en grupp, i USA eller Canada har jag för mig, som heter/hette (the) Cichlids)

      Ett annat uppslag är mest betydande för rock/popmusik.

      Jag kan inte komma med en bästa låt. Det skulle bli en lista på hundratals låtar, men om vi tar bästa Iggy Pop låten i bästa version där Bowie är med och spelar (det finns faktiskt rätt många) så har vi

      Iggy Pop & Stooges - The Passenger.Sorry, No David Bowie here , but it is also fucking good


      och lyssna nu inte genom några datorhögtalare utan ta fram låten i ett par riktiga högtalare och helst inga byggda efter 1985. Skulle Du inte ha några sådana så finns det hur mycket som helst att köpa på begagnatmarknaden för ingen peng alls. Varför köpa nytillverkat dyrt skräp när man skaffa sig retrokvalitet billigt. Visst tar de lite plats men.... Du kanske till och med kan hitta guld på Myrorna, det har jag gjort. En nödlösning är ju hörlurar, själv brukar jag lyssna på datormusik i hörlurar av märket Koss som är bra för en billig peng.
      Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • oktober 2003
        • 3615

        #4
        Megadeth är ett band som jag har lyssnat mycket på. Speciellt på senare tid efter att ha blivit så besviken över Metallicas senaste album. Bra sångare, oslagbar trummis (Lars Ulrich way to behind!!!)
        Favoriter i skaran av låtar är många, men några extra guldkorn finns det alltid.

        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



        Sedan måste jag slå ett slag för ett lokalband som håller på att slå publikrekord på sina spelningar i Luleå och Norrbotten. Helt annan ganger än metal/rock. Men ack så bra regge/ska! Har ett gäng polare som lirar i bandet dessutom. Skaburbian Collective, lägg det på minnet!

        Little girl,


        Flow,
        Mvh Alex

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • maj 2005
          • 1554

          #5
          Man in the mirror med Michel Jackson. Absolut bäst texten. Möjligvis inte för Michel själv som tog den lite för ytligt och började ändra på fel saker...
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • Orppo
            Användare
            • september 2004
            • 518

            #6
            Sedan måste jag slå ett slag för ett lokalband som håller på att slå publikrekord på sina spelningar i Luleå och Norrbotten. Helt annan ganger än metal/rock. Men ack så bra regge/ska! Har ett gäng polare som lirar i bandet dessutom. Skaburbian Collective, lägg det på minnet!

            Little girl,


            Flow,
            http://www.youtube.com/watch?v=x0AA9dKhWHk&translated=1[/QUOTE]

            Detta låter ju riktigt bra,har de skivkontrakt ännu?
            Proffsiga musiker!
            Sångaren är toppenbra.

            Det är svårt att välja bland all bra musik som gjorts,omöjligt att komma på just för tillfället.

            Här är en skön låt som jag gillar skarpt,Lyssna och tittahttp://www.youtube.com/watch?v=XV_dbCF1jOA

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • april 2002
              • 4594

              #7
              Förmodligen en av historiens bästa låtar. Motivering: Innehåller allt ett mästerverk skall innehålla.

              Opeth - The Moor
              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
              Tony Englund

              Kommentar

              • Alexander Ylipää
                Användare
                • oktober 2003
                • 3615

                #8
                Orppo, inget skivkontrakt men ett par album har de gjort...
                Mvh Alex

                Kommentar

                • Ove Planstedt
                  NCS Medlem
                  • maj 2006
                  • 1816

                  #9
                  Ja vilken som är världens bästa låt är ju ett ämne som har ältats ett otal gånger framåt småtimmarna på många fester. Men vilken låt som verkligen är världens bästa har nog ingen ännu kommit fram till, jag håller med Lars Andersson om att det finns hundratals låtar som skulle kunna få den titeln. Håller för övrigt med att den version av The passenger du länkar till är helt suverän.

                  Själv så tänker jag inte berätta vilken som är världens bästa låt men jag länkar till den låt som flest spelningar på min dator, kanske inte bäst men en het kandidat
                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    #10
                    för att vara mig så är detta lite udda, men jag har alltid hävdat att Dire straits brothers in arms(1985) var 1900 talets bästa skiva...då får jag välja titelspåret eller money for nothing som den bästa låten då
                    fast på äldre dar kanske jag har ändrat mig till metallicas - orion(1986) hmmmm måste varit nåt visst med 80 talet
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • Orppo
                      Användare
                      • september 2004
                      • 518

                      #11
                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      för att vara mig så är detta lite udda, men jag har alltid hävdat att Dire straits brothers in arms(1985) var 1900 talets bästa skiva...då får jag välja titelspåret eller money for nothing som den bästa låten då
                      fast på äldre dar kanske jag har ändrat mig till metallicas - orion(1986) hmmmm måste varit nåt visst med 80 talet
                      80-talets mitt gjordes det mycket bra musik.
                      Dire Straits, Brothers in arms.

                      Det bästa ljud som någonsin inspelats .Enl,audionördarna.
                      Nostalgitripp,spåret "BIA".
                      Money for nothing,var en av de dyraste videos som gjorts,på den tiden.

                      Knopfler var ett s på skivan,men långt ifrån eliten då,lyssna på solot på Sultans of swing,slarvigt spelat!....men det perfekta är ju inte alltid bäst.

                      Metallica?Nothing else matters kanske?

                      Här är en bra låt från åttitalet.http://www.youtube.com/watch?v=QTXyXuqfBLA

                      Kommentar

                      • Anders i Askim
                        NCS Medlem
                        • februari 2008
                        • 1032

                        #12
                        Ja vad säger man?!
                        Finns så grymt mycket intressant musik i olika stilar och beroende på vilket humör och sinnelag man befinner sig i.

                        Men en grupp som jag inte kan vara utan är Deep Purple mk2
                        Denna line släppte två klassiska album samma år.

                        1972 var ett stort år, då kom Machine Head och senare på hösten live plattan Made in Japan.
                        Mvh Anders
                        Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

                        Kommentar

                        • Bright_Blue
                          NCS Medlem
                          • juni 2004
                          • 1582

                          #13
                          Eftersom jag aldrig tröttnar på BHG och blir på bra humör när jag hör dem så måste jag säga Fire Water Burn, astung låt som inte har något vettigt budskap, personligen lyssnar jag på musik där det svänger lite sen är det ett plus att de blandar in lite humor i sin musik annars tycker jag det här med budskap är så jävla överskattat!

                          The roof, the roof, the roof is on fire,The roof, the roof, the roof is on fire,The roof, the roof, the roof is on fire,We don't need no water let the mother...


                          Ska se dem 1 Juli Köpenhamn, nice som fan!

                          Kommentar

                          • swefish

                            #14


                            Skruva upp volymen o digga världens bästa grupp!

                            Kommentar

                            • malawi375
                              Användare
                              • april 2006
                              • 209

                              #15
                              Bästa svenska: Sexnolltvå med KSMB - ultimat text med många lager och möjlighet till personlig tolkning, åsså ett gitarrsolo mellan varje vers...

                              Bästa internationella: Soldier of Fortune med Deep Purple - överjävligt bra sång av Coverdale, svinbra producerat i all sin simpla enkelhet. Det blir inte bättre än så här...skulle inte vilja ändra en enda detalj i låten.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...