Dåligt drag på köp och sälj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #16
    Ursprungligen postat av Jörgen Magnusson
    Ja men precis, nu är jag iofs helt ny här. Men jag har provat på sökfunktionen efter "köpes", hittar bara hit.

    Har letat runt i 15 minuter efter en tråd med köp/sälj... hittar inget. Jag tycker ändå att jag är rätt van att leta information på forum...

    Jag är intresserad av att eventuellt köpa Ancistrus av någon som har finare exemplar hemma. Jag har ett par som började yngla av sig direkt. Men jag skulle vilja hitta en som är betydligt mörkare, om möjligt nästan helt svarta.
    Helst i Göteborgsområdet då jag inte har bil.
    Det finns under "tjänster" i menyn högst upp.

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 7334

      #17
      Direktlänken är http://www.ciklid.org/kop_salj/
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        #18
        Ursprungligen postat av Jörgen Magnusson
        Ja men precis, nu är jag iofs helt ny här. Men jag har provat på sökfunktionen efter "köpes", hittar bara hit.

        Har letat runt i 15 minuter efter en tråd med köp/sälj... hittar inget. Jag tycker ändå att jag är rätt van att leta information på forum...

        Jag är intresserad av att eventuellt köpa Ancistrus av någon som har finare exemplar hemma. Jag har ett par som började yngla av sig direkt. Men jag skulle vilja hitta en som är betydligt mörkare, om möjligt nästan helt svarta.
        Helst i Göteborgsområdet då jag inte har bil.
        Nej det beror på att köp och sälj i forumet inte är tillåtet utan annonsering sker utanför forumet, på ciklid.org 1a sida som det länkas till ovan, ny annons gör du under menyn tjänster.

        Kommentar

        • sleepy
          Användare
          • augusti 2004
          • 294

          #19
          Största problemet är att de e sjukt svårt o hitta de man vill ha som köpare. Men när man väl hittar sin troffe grupp så är de andra sidan av sverige!

          Fixxa så de går att sortera efter ort samt även kunna på ett smidigt sätt solla ut tex ursprung på fisken malawi tangayika ect. Ifall man vet var man letar efter så ska man kunna hitta den på 10 sekunder istellet för att läsa igenom en låååååång lista.....

          Visst Control F funkar men det kommandot tror jag inte dom flesta vet.... samt att de inte går o söker efter ort samt ett fisk namn....

          Men sen bör ni även tillåta gratis bilder, nu i dagens läge är det ren bullshit att inte låta folk lägga upp bilder som inte betalar. Förr när de faktist kostade att hosta bilder ect då förstår jag men hårdiskplats i dagens läge e fan snor billigt! Samtidigt som man löser att de flesta lägger ut bilderna så bör man visa upp en slumpvis vald bild på första sidan. som någon föreslog tidigare...
          Senast redigerad av sleepy; 15 oktober 2010, 18:46.
          Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
          http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

          Kommentar

          • sleepy
            Användare
            • augusti 2004
            • 294

            #20
            Kanske tillochmed bevaka en vis typ av sökning.

            tex ifall jag har dessa sökorden i bavakningen:
            göteborg
            Pemba

            När någon då lägger ut en ny annons på detta på hemsidan får man direkt ett mail om denna annons och slipper då sitta och kolla på köp/sälj tråden varannan dag i 10 min för att se ifall någon har lagt ut något nytt.
            Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
            http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

            Kommentar

            • tege
              Användare
              • februari 2005
              • 2753

              #21
              Herre gud´´´´´´

              Köp & sälj på NCS är inte större än att till och med jag klara av att söka igenom vad jag är ute efter, enda hjälpen som krävs är möjligen mina läsglasögon(åldern).
              https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #22
                Ursprungligen postat av sleepy
                ................och slipper då sitta och kolla på köp/sälj tråden varannan dag i 10 min för att se ifall någon har lagt ut något nytt.
                Det tar bara ett par sekunder att se om det finns något nytt i Köp och säljavdelningen! Skrolla ner på indexsidan, så ser du allt nytt i köp o sälj!
                Man ska inte göra det krångligare än vad det är! ..........
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • Leopoldi
                  Användare
                  • februari 2004
                  • 1082

                  #23
                  Om inte icke-medlemmar får lägga in bilder i både köposälj och i forumet så kommer det att sakta tyna bort...

                  Kommentar

                  • jarinen
                    Användare
                    • april 2003
                    • 1888

                    #24
                    "Köp&sälj är inte bättre än vad vi (medlemmar) gör det till. När ska vi sluta analysera detta forum och göra det till vad "det borde vara?"

                    NCS är inte en komersiell sida och borde därmed gå fri från denna luppgranskning på allla punkter. Ideella krafter jobbar givet för att det skall bli bättre. "Ideellt arbete" kan också dö på grund av detta och det villl vi ju inte skall hända!?

                    Näe, jag tycker vi skall var och en göra det vi kan som enskild medlem att få NCS o lysa sådär som vi vill!

                    Finns ingen annan väg förresten, sidan är ideell.

                    PS: sä länge ciklidbladet är aktuell och lika briljant som idag så är jag gärna med i klubben!


                    Mvh Jari

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2294

                      #25
                      Ursprungligen postat av jarinen
                      NCS är inte en komersiell sida och borde därmed gå fri från denna luppgranskning på allla punkter. Ideella krafter jobbar givet för att det skall bli bättre. "Ideellt arbete" kan också dö på grund av detta och det villl vi ju inte skall hända!?
                      Sorry
                      Men jag tror dig inte. Ncs är beroende av annonser, sponsorintäkter etc
                      Sedan tror jag att alla jobbar för att det skall bli bättre. Idellt eller inte.
                      Vem jobbar för att det skall bli sämre.
                      Diskussällskapet
                      www.diskusforum.se

                      Kommentar

                      • jarinen
                        Användare
                        • april 2003
                        • 1888

                        #26
                        Ursprungligen postat av Leopoldi
                        Om inte icke-medlemmar får lägga in bilder i både köposälj och i forumet så kommer det att sakta tyna bort...
                        Tror inte jag, det finns ciklidintresserade i landet, jag lovar men hur får vi dom att bli ogenerat interagerande med oss övriga ciklidnördar?

                        Den vägen tror jag är helt ovidkommande, jag tror att NCS behöver genomsyras av inlägg som vittnar om passion för ciklider, sen äre klart per automatik. Gör det det idag? Näe, inte enligt mig, jag skulle inte känna mig bekväm idag på NCS, där medlemmar tjafsar hit o dit. Typiskt föreningsliv i sverige enligt mig: vem gör vad och hur? istället för: vem är passionerad ciklidist och verkligen vill veta hur ex. : Viejor fungerar med Parachromis.




                        Mvh Jari
                        Senast redigerad av jarinen; 16 oktober 2010, 14:09.

                        Kommentar

                        • sleepy
                          Användare
                          • augusti 2004
                          • 294

                          #27
                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Det tar bara ett par sekunder att se om det finns något nytt i Köp och säljavdelningen! Skrolla ner på indexsidan, så ser du allt nytt i köp o sälj!
                          Man ska inte göra det krångligare än vad det är! ..........
                          Denna tråd e skapad för att analysera vad som e fel på köp/sälj, jag ger tips för att få mer användare av denna funktion. Att föränkla det för den som tittar på köp o sälj sidan gör de inte krångligare för köpare/säljare.............
                          Hur kan du påstå att de blir krongligare? Vad e de som blir sämre av denna detalj?

                          Visst de kan va krångligt o få de funka, ifall jag visste hur man fixxade hemsidor hade jag gärna lagt tid på det, men nu kan jag tyvär inte detta. Men de finns säkert någon annan villig att ytterligare jobba vidare.
                          Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
                          http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • november 2005
                            • 3217

                            #28
                            Janne
                            Ursprungligen postat av jarinen
                            tror inte jag, det finns ciklidintresserade i landet, jag lovar men hur får vi dom att bli ogenerat interagerande med oss övriga ciklidnördar?

                            Den vägen tror jag är helt ovidkommande, jag tror att ncs behöver genomsyras av inlägg som vittnar om passion för ciklider, sen äre klart per automatik. Gör det det idag? Näe, inte enligt mig, jag skulle inte känna mig bekväm idag på ncs, där medlemmar tjafsar hit o dit. Typiskt föreningsliv i sverige enligt mig: Vem gör vad och hur? Istället för: Vem är passionerad ciklidist och verkligen vill veta hur ex. : Viejor fungerar med parachromis.


                            Ja där kan jag hålla med dig jari, vi ska enbart koncentrera oss på ciklider, då får vi nya medlemmar.
                            Tyvärr så bidrog jag just nu till det motsatta.janne

                            mvh jari

                            Kommentar

                            Arbetssätt...