Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liv
    NCS Medlem
    • februari 2005
    • 192

    Apistogramma

    Hei,skal prøve meg på Apistogramma og lurte på om det går med flere arter i ett 60l eller om man skal holde seg til en art?Kan de krysse seg lett med hverandre?
    jan
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    #2
    Hej.

    Skall starta upp ett Apistogramma snart med, jag har ett stort 720 L å jag hoppas kunna få i åtminstone två olika arter men kanske till och med tre. Samt tetror och malar.

    Så även jag undrar om någon med erfarenhet har något att säga om saken?

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Till ett 60-liter hade jag bara rekommenderat en art (ett par), det blir för trångt annars. I ett 720-liters, två eller max tre arter. Se till att de varierar mycket i utseende så blir karet lugnare. För att vara så små har de stora revir.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Olorin
        Användare
        • maj 2005
        • 1554

        #4
        Min erfarenhet hittils är att det är lite som med andra ciklider. Antingen ska manha väldigt få fiskar, typ ett enda par. Eller så ska man har massor så de sprider ut sitt agg. Vissa arter är klart värre än andra. Jag lyckas till exempel in få 2 hannar av Agassizii i 600 liter utan att den ena slår ihjäl den andra. Hade kanske funkat om jag öst i 10, men det har jag inte provat.

        I 60 liter gäller nog ett par och lite flyt så att du får ett par som trivs.
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

        Kommentar

        Arbetssätt...