720 L Projekt, Sydamerikanskt Apistogramma

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Wilhelm
    svarade
    Skrev om den för ett tag sedan,

Jag brukar kolla pH ett par gånger om dagen när jag sätter upp ett nytt kar, eller om jag ändrar inrikting i ett befintligt kar. Då jag inte fått tummen ur ännu, så saknar jag en elektronisk pH testare. Har hittills alltid använd dropptester eller mätstickor. Och det går ju åt när man ska sänka pH´t till en viss nivå. Men

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Köp en sådan, så kan du se hur pH sänks utan en massa tester med droppar eller stickor
    Är dom dyra samt hur länge fungerar en sån där?

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av JosephineFredrik
    Nej har ingen mätutrustning hemma. Får skaffa det kanske hade ju varit intressant att veta om de går ner något.
    Köp en sådan, så kan du se hur pH sänks utan en massa tester med droppar eller stickor

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Är nog klokt att vänta med växterna då jag antar att det kommer att vara en låg temperatur under alla vatten byten.
    Jo jag kom på det med.

Får fasen skaffa en bredare slang för det tar ju en mindre evighet att tömma akvariet.

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Var väll det jag trodde. Jag kommer ju att tömma och fylla karet varje dag nu tänkte jag i ett par veckor.

Skall jag sätta i växter sålänge eller kommer dom bara stendö?
    Är nog klokt att vänta med växterna då jag antar att det kommer att vara en låg temperatur under alla vatten byten.

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Sista bilden för idag.

Tömning och återfyllning på gång.

Blir väll såhär en gång om dagen i två veckor tänkte jag, sen skall det i lite växter och mina kejsar tetror.

Om nu PH´t har gått ner vill säga.

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av slarvid
    den stora frågan ingen ställt är: Varför har man svarta latexhandskar hemma?
    för att fredri ktog med dom från jobbet till mig så jag kunde färga håret.=)

Lämna en kommentar:

• slarvid
    svarade
    Var väll det jag trodde. Jag kommer ju att tömma och fylla karet varje dag nu tänkte jag i ett par veckor.

den stora frågan ingen ställt är: Varför har man svarta latexhandskar hemma?

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    3mm är hur lugnt som helst.

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Skönt med en flickvän som engagerar sig...

Mätte vatten nivån nu, fram till är det exakt 47,7 cm på båda sidor. bak till var det 47,4 på båda sidor.

Så akvariet står ju helt plant sidleds, men lutar lite framåt... 3 MM borde jag väll inte behöva vara sömnlös över??

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    nu har man gjort vad man kan för att göra mannen sin lycklig när han kommer hem. så jag har gjort en egen konstruktion av svart eltejp och en latexhandske.

Lämna en kommentar:

• KuRtaN
    svarade
    Håller tummarna för att du får ordning på pH värdet så snabbt som möjligt

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Ser ut att bli kanon det där !
    Har du kollat vad ph ligger på så här när bakgrunden är alldeles ny ?
    Nej har ingen mätutrustning hemma. Får skaffa det kanske hade ju varit intressant att veta om de går ner något.

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Ser ut att bli kanon det där !
    Har du kollat vad ph ligger på så här när bakgrunden är alldeles ny ?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...