Artförslag till Tanganyikakaret

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobbanG
    Användare
    • januari 2004
    • 563

    #16
    Hur (o)vanlig är Tanganyikakillin? Jag bor i Sthlm och har hört A-lagret och A-leasing har haft dem inne, men jag har aldrig sett ngn. Misstänker att de går åt snabbt, men det är väl ett tecken på att de är ovanliga.
    //Robert

    Kommentar

    • Niklas Olsson
      Användare
      • februari 2003
      • 1156

      #17
      Ursprungligen postat av RobbanG
      Hur (o)vanlig är Tanganyikakillin? Jag bor i Sthlm och har hört A-lagret och A-leasing har haft dem inne, men jag har aldrig sett ngn. Misstänker att de går åt snabbt, men det är väl ett tecken på att de är ovanliga.
      Tror inte det är jättevanligt att dom finns inte, en anledning till detta är ju säkert att dom lätt blir lite stressade så det kan nog gå åt en och annan hos handlarna. Nol brukar ofta ha dom hemma vad jag sett. En anledning till att du kanske inte sett dom är att dom är ganska intetsägande innan dom växt på sig å färgat ut, dom behöver ett inrett kar för att visa upp sig riktigt med "lagom" belysning.
      //Niklas

      www.nofoto.se
      Nofoto på Facebook
      ____________________________________

      Kommentar

      • Anders i Askim
        NCS Medlem
        • februari 2008
        • 1032

        #18
        Ursprungligen postat av RobbanG
        Hur (o)vanlig är Tanganyikakillin? Jag bor i Sthlm och har hört A-lagret och A-leasing har haft dem inne, men jag har aldrig sett ngn. Misstänker att de går åt snabbt, men det är väl ett tecken på att de är ovanliga.
        Hej!

        Den killin som finns att tillgå i Sverige idag är antingen från Tjeckien eller lokalt odlad i Sverige.

        VF blir idag för dyr då singelpack är det som gäller för stor VF killi.
        Tidigare körde man ej singelpackad killi med stora förluster som följd.

        Här ligger myten om killin som en lättstressad fisk pga fel packteknik.
        (odlad små killi är inte stresskänslig som sina vilda kompisar)

        Tanganyika killin är ingel bulk vara hos handlarna så det gäller och ha tur och tålamod.

        Dock finns det handlare som har den mer frekvent i lager som då troligen får sina djur från lokal odlare.
        Mvh Anders
        Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

        Kommentar

        • Niklas Olsson
          Användare
          • februari 2003
          • 1156

          #19
          Ursprungligen postat av Anders i Askim
          Det är bara att styra norrut mot Nol.
          Idag blev det äntligen en tur norrut för att införskaffa sig ett gäng (5+5)
          //Niklas

          www.nofoto.se
          Nofoto på Facebook
          ____________________________________

          Kommentar

          • endymion

            #20
            Imazo har Tangayikakilli inne så i princip alla svenska zooaffärer kan ta hem dem just nu.

            Kommentar

            • Anders i Askim
              NCS Medlem
              • februari 2008
              • 1032

              #21
              Ursprungligen postat av Niklas Olsson
              Idag blev det äntligen en tur norrut för att införskaffa sig ett gäng (5+5)
              Härligt!!!
              Mvh Anders
              Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

              Kommentar

              Arbetssätt...