Händer detta fler?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus Karlsten
    Användare
    • januari 2013
    • 318

    Händer detta fler?

    Efter ca. 10 år utan ciklider var det då äntligen dax att åka till växjö för att
    köpa någon grupp Apistogramma som efter oräknerliga timmar till slut bestämt mej för att satsa på. Väl i butiken köpte jag en grupp Laetacara dorsigera + ett stim pygmepansarmalar (mycket bra första intryck). Alltså trots all planering ett impulsköp på fiskar jag inte vet mycket om.

    Vad säger ni finns det någon Apisto som inte är för tuff för detta sällskap i ett 150 liters (dorsigera verkar lite sävlig men de kanske tar sig vid lek) .
    och var får jag i så fall tag på fina exemplar av dessa?
    Lite besviken på det jag hittade i butiken, deformerade bukfenor/ döda fiskar i samma kar.
    www.marcuskarlsten.se
    -www.mobelspecialen.se-
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    dorsigeran blir hyfsat stor för Apisto, tror problemet snarare är vilken Apisto som klarar sig med dorsigeran. Men, men, det är rätt mycket en fråga om inredningen av akvariet enligt mig. Tror det kan behövas en del ommöbleringar för att få det att funka. dorsigeran är en öppet lekande art, så en "öppen" möblering med några fria stenar på ena sidan karet och en väldans massa grottor på andra sidan kanske kan separera dorsigera och någon Apisto.

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    Arbetssätt...