CA, frågor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tom.Nordbeck
    Användare
    • juni 2007
    • 133

    CA, frågor!

    hej hur stort kar behöver ett par tetracantha eller ett par Vieja breidohri?

    undrar också hur det är med Cryptoheros panamensis, hur mycket utrymme behöver de och går det att få tag på dom överhuvudtaget?
    Tom.Nordbeck aka Midas_Tom
  • Tom.Nordbeck
    Användare
    • juni 2007
    • 133

    #2
    ingen som har ägt/äger de här arterna som har en blekaste ?
    Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      #3
      Jag har ett par Tetracantha i ett 450L sen 2 år, det funkar alldeles utmärkt, karet är 150*60*50 B*D*H..
      Breidohri höll jag ett par i ett 540 o det gick också bra... Nu snackar jag fullvuxna fiskar, klart att du kan hålla dom i mindre när dom inte är vuxna, problemet då är att dom har massa "tonårsfasoner" för sig, så honor kan lätt gå åt då..

      Panamensen blir ju inte alls så stor, typ 15-16cm, så dom funkar nog i mindre kar men inte mindre än typ 250L för ett vuxet par, förutsatt att paren funkar bra vill säga!! Nee dom är tyvärr inte så lätta att få tag på, finns väl några ex i sverige..
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • Tom.Nordbeck
        Användare
        • juni 2007
        • 133

        #4
        okey .. tack för svaret, har ett 222L till förfogande något annat än zebror, sajica eller eldbuk ni rekommenderar ?

        inne på kubaner
        Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • maj 2004
          • 2964

          #5
          Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
          okey .. tack för svaret, har ett 222L till förfogande något annat än zebror, sajica eller eldbuk ni rekommenderar ?

          inne på kubaner
          Jaa Kubaner skulle jag inte ha för länge i det karet, det lär sluta illa!!! Men dom andra du nämner har ju flera i släktena intressanta arter, kolla artregistret i släktena Cryptoheros, Archocentrus, Amatitlania och Thorichthys..
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • Tom.Nordbeck
            Användare
            • juni 2007
            • 133

            #6
            jo kan också tänka mig att det finns många intressanta arter i de släktena, frågan är om det går att få tag på. och sen vanliga zebra ciklider tycker jag absolut inte det är nått fel på, tvärtom tycker det är en väldigt underskattad ciklid.men har haft ett par innan och tror det blir tungt för andra fiskar i en liten 222:a, fast jag vill egentligen bara ha ett par av någon art + min gamla synodontis..

            vet inte riktigt om något jag skrev hade någon betydelse, trött hade
            Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              #7
              Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
              jo kan också tänka mig att det finns många intressanta arter i de släktena, frågan är om det går att få tag på. och sen vanliga zebra ciklider tycker jag absolut inte det är nått fel på, tvärtom tycker det är en väldigt underskattad ciklid.men har haft ett par innan och tror det blir tungt för andra fiskar i en liten 222:a, fast jag vill egentligen bara ha ett par av någon art + min gamla synodontis..

              vet inte riktigt om något jag skrev hade någon betydelse, trött hade
              Det blir ju en CA-träff den 1-2/5 i Norrköping, där kommer det nog finnas lite intressanta arter.
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              Arbetssätt...