Thorichthys sp. "coatzacoalcos" . "mixteco blue", "mixteco green",mixteco gold

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Thorichthys sp. "coatzacoalcos" . "mixteco blue", "mixteco green",mixteco gold

    Thorichthys sp. "coatzacoalcos" - T. sp. "mixteco blue", T. sp. "mixteco green", T. sp. "mixteco Gold". Ja denna ciklid verkar ju vara en ganska läckert
    färgar fisk, Jag har från och till sett denna på jeff rapps hemsida.
    Finns denna i Sverige ?, är det någon som känner till detta eller om den är på väg in....
  • Ove Planstedt
    NCS Medlem
    • maj 2006
    • 1816

    #2
    Jag vet att Keno här på forumet i alla fall har haft "mixteco blue" men jag har för mig att han har lagt akvarieintresset på is. Vet ej om han har några kvar.

    Kommentar

    • keno
      Användare
      • oktober 2006
      • 119

      #3
      Det stämmer, dom "mixteco" jag har haft kom just från Jeff Rapps, fick ett par kullar med frisimmande yngel, men valde att inte spara på några yngel pga intresse brist.

      Kommentar

      • HåkanM
        NCS Medlem
        • november 2005
        • 1294

        #4
        Ursprungligen postat av keno
        Det stämmer, dom "mixteco" jag har haft kom just från Jeff Rapps, fick ett par kullar med frisimmande yngel, men valde att inte spara på några yngel pga intresse brist.
        Hur såg de ut egentligen ??. På de bilder jag sett så ser de ut att vara "blåa"
        eldbukar, mycket snygga men bilder visar ju inte alltid sanningen.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Thorichthys Mixteco

          Söker giltigt namn på denna också eller är det bara så att den inte hunnit in i fishbase ännu?

          Edit: Inser att vi redan har en någorlunda passande tråd.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...