Den här gången hade jag tur och lyckades fånga Gibberosa Moba honan direkt. Hon spottade i håven. Det blev en hyfsad kull på 21 st . Sist blev det bara 7 st varav alla utan en dog. Den här gången får vi hoppas på bättre utdelning .
Frontosatråd
Kollaps
X
-
-
-
-
Gjort ordning för frontosor [emoji4] hämtas under veckan
Skickat från min ONEPLUS A3003 via TapatalkKommentar
-
Trevligt hur stort är karet? Vilken sort blir det?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Finna jag fick nyligen hem 9 st moba F1 med riktigt snygga och titta på. Kul att det är fler som hittar domKommentar
-
Ska ta upp akvarieverksamheten här hemma efter en lång paus. När karet är klart (till våren?) kommer jag med stor sannolikhet vara sugen på Frontosor. Frågan är vilken variant man ska satsa på? Jag har haft dessa mysiga djur förut ett par omgångar, men aldrig brytt mig så mycket om vilken variant det var. Jag skulle då vilja låta en grupp småttingar växa upp tillsammans. Akvariet är 200x80x60. Hur ska man göra? Ta de som finns? Vilka är finast som vuxna?960 liter...snart!Kommentar
-
Att låta de växa upp tillsammans är roligt och spännande, de växer ganska fort om du matar ordentligt. Vilken som är finast är upp till betraktaren. Själv har jag den sydliga Gibberosa från Moba. Det är en av de blåaste varianterna. Om du är medlem så kommer det en stor artikel i ciklidbladet snart om Frontosa och Gibberosa.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har t5. 5st Philips aqurelle och ett rör marinblåKommentar
-
Där är min alfa hane gibberosa moba. Vad matar ni med? Skulle vilja ha nått bra torrfoder. Har bara fryst just nu
Skickat från min ONEPLUS A3003 via TapatalkKommentar
Kommentar