Det dök upp en Snowball Pleco UNGE ?!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • artbyryman

    Det dök upp en Snowball Pleco UNGE ?!?

    Hej, Jag är då en amatör men har haft fisk i 30år. Nu så för nåt år sedan köpte jag en Snowball och den levde och frodades. MEn så under hösten var jag ute på jobb mycket och min fiskmatare var väl inte bra nog. Snowballen försvann. Ca 9cm stor. Mitt kar e bara 200l. Och nu idag, ca 5mån senare dyker en NY snowball upp. Max 3cm lång. Jag har absolut inte köpt en ny i sömnen..så vad har hänt? Kan någon svara mig på det? Hur vanligt är det?
  • KuRtaN
    Användare
    • februari 2008
    • 778

    #2
    kan tyvärr inte svara, men det låter onekligen riktigt lurigt
    Over and out // Mathias

    Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

    Kommentar

    • Lars Andersson
      NCS Medlem
      • oktober 2002
      • 601

      #3
      Ursprungligen postat av artbyryman
      Hej, Jag är då en amatör men har haft fisk i 30år. Nu så för nåt år sedan köpte jag en Snowball och den levde och frodades. MEn så under hösten var jag ute på jobb mycket och min fiskmatare var väl inte bra nog. Snowballen försvann. Ca 9cm stor. Mitt kar e bara 200l. Och nu idag, ca 5mån senare dyker en NY snowball upp. Max 3cm lång. Jag har absolut inte köpt en ny i sömnen..så vad har hänt? Kan någon svara mig på det? Hur vanligt är det?
      Ja du, det troliga är väl att Din fiskmatare hittade liket och för att inte fä "smisk" så skyndade han/hon sig till akvarieaffären med liket och köpte en ny. Tyvärr fanns det inte någon lika stor men av något skäl som vi inte vet så ansåg han/hon att det var bättre att Du fick tro att Din "snowball" smält ner till en liten "snowball" än att den bara var borta.

      Den andra förklaringen har paralleller till en icke bekräftad histora/händelse ca 2000 år tillbaka i tiden. Men den tror jag personligen inte lika mycket på.