Dagens Blocket tips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ducce
    Användare
    • november 2009
    • 360

    Är det bara jag som tycker att priserna på blocket är lite höga, eller är det väldigt bra prutmån?
    Har börjat kolla på ett kar mellan 600-1000l, överlag så ligger priserna en bra bit över nypriset för ett kar och oftast är medföljande ramp och filter inte mycket att hänga i granen!
    Då verkar priserna är och på saltvattensguiden vara rimligare, + oftast bättre klass på tillbehören som medföljer.

    Kommentar

    • affealien
      Användare
      • januari 2012
      • 1157

      Nypriset på ett 720 är väll runt 20k med bänk och ramp.
      Tycker priserna inte brukar vara så våldsamma. Men marknaden för de större karen är ganska liten så finns nog stor prutmån.

      Försökte sälja mitt 1000L med bänk, MH ramp och pumpar för 6000kr men ingen nappade på det så har det kvar och kommer förmodligen skära ner och slänga det sen när jag flyttar.
      Mvh
      //Alf

      Kommentar

      • Ducce
        Användare
        • november 2009
        • 360

        Tja
        Jag jämför ju med ett nypris på tex NOL Ciklidhobby 4300kr , med tanke på en del som kanske begär 6-7000 kr för ett sådant med en T8 ramp med 2 rör och ett innerfilter så känns det som ett överpris. men man skall kanske pruta ordäntligt och strunta i vad de begär.
        20.000 kr nypris för ett sådant kar så skall du ha en hel del utrustning till av bra kvalité.

        Kommentar

        • ScreamingBroccoli
          Användare
          • mars 2013
          • 231

          Verkar ju onekligen vara en köpares marknad när det kommer till större kar. Själv skulle jag dra mig för att köpa ett riktigt stort kar begagnat om det inte var av någon jag litade på. Den extra trygghet ett nytt kar innebär är något jag är beredd att betala för. Att sen målgruppen för kar över 720l lär vara liten samt att så pass stora kar kan behöva passas in i hemmet genom måttbeställning gör nog inte saken lättare.

          Kan däremot tycka att priserna på begagnade tillbehör är förvånande låga även för relativt nya prylar. Finns säkert en drös förklaringar till det, men själv tycker jag att det är väldigt roligt att kunna utforska hobbyn för en relativt billig peng. Det gör ju att man själv kan passa vidare prylarna för ett lika lågt eller lägre pris när an inte längre behöver dom så att någon annan får leka med dom.

          Kommentar

          • Måns
            Användare
            • mars 2003
            • 31

            Ofta är väl det så att de karen som har ett bra pris försvinner relativt snabbt. Det är många som lägger ut karen för ett pris som det inte går att sälja till.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              När jahg har köpt akvarium har jag sökt på stora burkar med BTN och varför köpa ett dyrt när det finns massor som ligger ut till lägre pris. Sedan håller jag med att det är en väldigt stor dipp från nypris till begpris, men det spelar ingen roll när jag ska köpa. Jag köper ändå det billigare, givetvis.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • poujac
                Användare
                • maj 2006
                • 170

                Ursprungligen postat av DaRe
                Funkar denna auktionssite? Många som bjuder eller är den för okänd?
                Jag har köpt akvarier på auktion på ps.nu. Inga problem.
                >>Drive a real car drive a Jaguar<<

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  Men blir det dumppriser på grund av att för få känner till siten?

                  Blir det fasta priser som är höga från början eftersom ingen litar på att tillräckligt många bjuder och sätter högt utgångspris?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Ducce
                    Användare
                    • november 2009
                    • 360

                    Här e då inga dunpade priser!

                    Kommentar

                    • johho
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 1825

                      Ursprungligen postat av Ducce
                      Rena klippet! Rätta mig gärna, men visst är det en guldsöm som simmer i karet med? Min syn är inte så vass som den var när jag var yngre

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • mars 2009
                        • 2410

                        Ursprungligen postat av johho
                        Rena klippet! Rätta mig gärna, men visst är det en guldsöm som simmer i karet med? Min syn är inte så vass som den var när jag var yngre
                        Visst är de så, och den verkar ha en fin pannpuckel med!!!

                        Kommentar

                        • johho
                          Användare
                          • mars 2007
                          • 1825

                          Skönt när man har koll på vilka arter man har

                          Kommentar

                          • Kawasa
                            Användare
                            • september 2012
                            • 840

                            Antigen så vet inte säljaren så mycket om det han/hon har, det är inte ovanligt att det är så, var hemma hos en person som sade sig sälja Röd Texas ciklid och när jag kom dit så visade det sig vara en vanlig afrikansk röd ciklid. Eller så räknar säljaren inte med att ciklid nördar som oss existerar
                            Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                            Kommentar

                            • Lillemor
                              NCS Medlem
                              • juni 2013
                              • 117

                              Dagens klipp?? för den händige....
                              ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

                              ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

                              Kommentar

                              • Oscarjl
                                NCS Medlem
                                • mars 2013
                                • 41

                                Är det fult att tipsa om sin egen annons?


                                I alla fall ett bra tips om man behöver ny ramp och 3 BTN Slimline amazonas.
                                /Oscar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...