Dagens Blocket tips

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Lillemor
    svarade
    Ursprungligen postat av Repen1
    http://www.blocket.se/stockholm/Akva....htm?ca=14&w=3 Visst kan man luras av bilder, men inte sjutton ser detta ut som 1m3. Mille
    Nytt bud på 400 liter och nedsatt till 500 pix....

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    http://www.blocket.se/orebro/720_l_a....htm?ca=14&w=3 Någon kanske kan göra ett klipp, beroende på skicket. Mille

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Nää skulle gissa på max 200l.

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    http://www.blocket.se/stockholm/Akva....htm?ca=14&w=3 Visst kan man luras av bilder, men inte sjutton ser detta ut som 1m3. Mille

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av 56ovwal
    Stort kar med lite annorlunda format och till ett klart vettigt pris:
    http://www.blocket.se/orebro/Akvariu...r_49119309.htm
    Tänk vad mycket dumheter man hade kunnat hitta på med den baljan

Lämna en kommentar:

• 56ovwal
    svarade
    1200l i Örebro

Stort kar med lite annorlunda format och till ett klart vettigt pris:

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Med dom grejorna så är priset rimligt, har nog kostat en rejäl slant mer, nackdelen jag kan se att det är både för salt o sötvatten, så det spelar ingen roll vilket du väljer så får du betala för saker du inte behöver, men det går ju sälja det andra som blir över. Mille

Lämna en kommentar:

• Ducce
    svarade
    Det är så man blir sugen

Har ingen koll direkt om priset är rimligt

Lämna en kommentar:

• Ove Planstedt
    svarade
    Ursprungligen postat av affealien
    Jag bor nära man han inte se vad det var... annonsen är redan borta.
    Gissar att det var nått billigt 720L
    Ett gratis 720l

Lämna en kommentar:

• affealien
    svarade
    Jag bor nära man han inte se vad det var... annonsen är redan borta.
    Gissar att det var nått billigt 720L

Lämna en kommentar:

• Thomas
    svarade

grattis den som bor nära

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Håller med dej "Hoffa" ger du i stort sett inte bort grejjorna så är ingen intreserad,det mesta i fiskväg är likadant (med vissa undantag)"troffar"är i stort sett omöjligt att sälja till ett vettigt pris idag,min grupp som är till salu kostar (om man slår ut det per fisk) 51kr st visst har jag fått skambud, men tycker att vill man inte ge ens 50kr för en "troffe" så kan man leta någon annanstans. men allt går i vågor,så det kanske blir bättre sug efter saker, men mycket nytt (kinesiskt) får man till ett så lågt pris att ingen vill ha dyrare beg, även om det är bättre grejjor. Mille

Lämna en kommentar:

• Hoffa
    svarade
    Tyvärr så är det svårt att få betalt när man ska sälja nått i akvarieväg, ingen vill betala för grejorna, inte ens om det är billigt, och fisk ska vi inte tala om.

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    svarade
    Keller: prova köp o sälj på saltvattenguiden, de har ofta ickestandard kar till salu där.

Lämna en kommentar:

• Keller
    svarade
    Ursprungligen postat av ThomasK
    Jag begriper inte att man ger bort ett sånt akvarium, nån slant måste det ju gå att få för det.
    Otroligt vad billigt många akvarier är på beg. marknaden.
    Ångrar mig rejält att jag köpte ett nytt, planerar ju för 1-2 kar till i framtiden,
    och då blir det att kolla beg. marknaden det är ett som är säkert.

Min uppfattning är att ett akvarium sjunker ganska omgående till halva inköpspriset, och blir det
    inte sålt relativt omgående sjunker priset därifrån ganska så fort. Har ni andra samma uppfattning eller
    är det något jag fått för mig bara ?

Det stämmer nog ganska bra med verkligheten... Andrahandsvärdet är inget vidare på akvarium. Det tror jag beror på att många drar sig för att köpa begagnat. Man kanske inte vill ta risken när det gäller vatten inomhus eller nåt.

Jag är ute efter ett akvarium på 300 - 500 liter med vit bänk till och som inte är juwel - smalt... När man har lite speciella krav så krymper begagnatmarknaden drastiskt. Har lusläst blocket i en månad nu utan lycka... :/

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...