Dagens Blocket tips

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av doohan
    dessa akvarium var dyra- Vet att han betalade typ 3000 för 1200L med en massa tillbehör o ev fler akvarium. Nu vill han ha 10000 för det nedskuret!

Inte mer än 2000kr för det nedskurna akvariet......Lär nog bli avårsålt
    Man ska alldrig underskatta kunder
    vad har du för rätt att bestämma värdet ???
    annonsen borta kanske är den såld .......

Lämna en kommentar:

• doohan
    svarade
    Ja

dessa akvarium var dyra- Vet att han betalade typ 3000 för 1200L med en massa tillbehör o ev fler akvarium. Nu vill han ha 10000 för det nedskuret!

Inte mer än 2000kr för det nedskurna akvariet......Lär nog bli avårsålt

Ursprungligen postat av tege
    Här är en som snackar om oseriösa spekulanter, han vill ha 2000:- för korallsand till ett par 200 liters akvarium

Snacka om oseriös säljare, eller stackars den som handlar......

http://www.blocket.se/gavleborg/Akva...0.htm?ca=5&w=1

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Du den har jag för mig jag sett på nåt forum, maffig pjäs!!

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Fasen Pabbe hade jag haft plats hade jag varit där omedelbums.

Lämna en kommentar:

• Ciklid_Martin
    svarade

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Läckra mått och asbra pris!!

Lämna en kommentar:

• Mreque
    svarade

ge mig!

Lämna en kommentar:

• tege
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats
    Hej.
    Korallsand som har fyllt två st. 200L kar = 400L sand tycker du det är dyrt 5:- litern om jag tolkar annonsen rätt.
    mvh Mats
    Kanske jag feltolkar, men då skriver man väl 400liter sand

Lämna en kommentar:

• Mats
    svarade
    Hej.
    Korallsand som har fyllt två st. 200L kar = 400L sand tycker du det är dyrt 5:- litern om jag tolkar annonsen rätt.
    mvh Mats

Lämna en kommentar:

• johho
    svarade
    Ännu värre tycker jag de är som påpekar att snabb affär borde ge billigare pris. Köparen altså. Då i kombination med att jag inte ens skrivit att det är billigare vid snabb affär Som att snabb affär per automatik ska ge billigt pris. Jag kanske inte alls har nån brådska med att bli av med objektet

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av olof
    Något jag tycker är konstigt i annonser är när det står "billigare vid snabb affär". Vad menas egentligen? Om varan inte blir såld borde väl priset vara mer prutbart, inte tvärt om?
    Håller med, det är ganska vanligt förekommande men jag förstår inte logiken,

Jag brukar skriva "200 eller högstbjudande" och då menar jag att får jag 200 går den direkt annars kan jag vilja vänta in fler bud och högst vinner.

Lämna en kommentar:

• olof
    svarade
    Ursprungligen postat av johho
    Bara för att man prutar lite är man väl inte oseriös?

Klart, ska man pruta bort 90% så är det ju lite oseriöst, men 10-15% får väl ses som okej att iaf försöka pruta.
    Jag håller med. Alla vinner ju på att priset är föhandlingsbart om det finns liten efterfrågan. Det går ju också bra att bara säga nej om någon försöker pruta.

Priserna i annonsen tycker jag själv är hutlösa. Nu bjuder jag ju ändå inte på något i Gävleborgs län så övriga spekulanter får väl avgöra vad som är rätt eller fel pris.

Något jag tycker är konstigt i annonser är när det står "billigare vid snabb affär". Vad menas egentligen? Om varan inte blir såld borde väl priset vara mer prutbart, inte tvärt om?

Mvh

Olof

Lämna en kommentar:

• johho
    svarade
    Bara för att man prutar lite är man väl inte oseriös?

Klart, ska man pruta bort 90% så är det ju lite oseriöst, men 10-15% får väl ses som okej att iaf försöka pruta.

Lämna en kommentar:

• tege
    svarade
    Här är en som snackar om oseriösa spekulanter, han vill ha 2000:- för korallsand till ett par 200 liters akvarium

Snacka om oseriös säljare, eller stackars den som handlar......

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Tja, hon vill väl absolut ha det häftet!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...