Hur man gör BTN backgrund till central amerikanska ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aussen
    Användare
    • januari 2009
    • 19

    Hur man gör BTN backgrund till central amerikanska ciklider

    Jag har kollat mycket i fisk affärer och på internet men hittar inget till ett rimligt pris. Har sedan räknat på det och har kommit fram till att göra en egen backgrund precis som jag vill ha det i frikollit.
    Är detta en bra ide? Vad ska jag tänka på när jag gör den? Måste jag tömma akvariet eller kan jag bara sätta in den när den är färdig?

    Jag vill ha höra lite årsikter. Hur har/skulle ni gjort? vissa gärna bra sidor som man kan ha nytta av


    Mvh

    Simon
  • Peter_A_F
    Användare
    • januari 2008
    • 809

    #2
    Sök runt på exempelvis detta forumet så lär du hitta lite byggbeskrivningar och trådar om just frigolitbakgrunder. I sista nummret av ciklidbladet fanns det också en artikel om ett sådant bygge.
    Omstart! Efter ett par års uppehåll så börjas det alltså igen... blöta sockor och fläckiga täckglas! Bestämde mig tillsammans med min fru för att sätta upp ett 720L Tanganyika kar. Eftersom jag tidigare byggt bakgrunder bestämde vi oss för att göra det även den här gången. Tänkte ge en kort beskrivning av bygget och


    Men att du behöver tömma akvariet bör du räkna med!
    - 720 liter med Malawi.

    Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

    Lägg till ciklid.org på iGoogle!

    Kommentar

    • salo
      Användare
      • april 2002
      • 314

      #3
      Ursprungligen postat av Aussen
      Jag har kollat mycket i fisk affärer och på internet men hittar inget till ett rimligt pris. Har sedan räknat på det och har kommit fram till att göra en egen backgrund precis som jag vill ha det i frikollit.
      Är detta en bra ide? Vad ska jag tänka på när jag gör den? Måste jag tömma akvariet eller kan jag bara sätta in den när den är färdig?
      Centralare blir stora och då vill man ha så mycket utrymme som möjligt, alltså skippar man bakgrunden :-)

      Vill du ändå göra en egen så går ju det bra, finns en hel del trådar och info om detta om du söker här på forumet. Du måste tömma och fästa den ordentligt, cellplast flyter hyfsat bra :-)

      Själv kommer jag att gå en mellanväg i mitt nästa akvarium och använda back to nature slimline för att just få max volym men ändå ha lite struktur på bakrutan.
      540 (180x60x50) under uppbyggnad
      30L Nano under planering
      Drömmer om ett Nanorev

      Kommentar

      Arbetssätt...