Hur långt är "minnet" i magen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #16
    Ursprungligen postat av deelay
    Man kan byta foder rakt av, men man bör inte mata full dos från dag 1 utan stegra mängden under ca 14 dagar tills man når full ranson per tillfälle.
    Ja fast det är väl att vänja in? Vad är det fisken behöver vänja in sig vid? Är det strukturen i fodret, innehållet eller både och?

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #17
      Ursprungligen postat av Erik Österlund
      Ja fast det är väl att vänja in? Vad är det fisken behöver vänja in sig vid? Är det strukturen i fodret, innehållet eller både och?
      Hm... jag kan nog inte svara på det tyvärr. Så djupgående kunskap har inte jag i ämnet, det känns som något som ligger på biolog nivå.
      Jag kan kolla med en kille i veckan som jag tror vet detta lite mer djupgående.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #18
        Det ska bli intressant att höra om han vet mer om saken.

        Blev mer intressant än vad jag trodde det här. Det är ju som sagt inte särskillt jobbigt att vänja in fisken vid nytt foder. Men om man kan spara på det momentet utan att ta en risk är det ju så klart intressant. Sen finns det väl inga klara svar kanske men genom en diskussion kan man kanske komma fram till något som gör att man lär sig lite mer om hur det fungerar.

        Kommentar

        Arbetssätt...