Vildform av Scalare med prickar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KuRtaN
    Användare
    • februari 2008
    • 778

    Vildform av Scalare med prickar?

    Hej!

    Jag undrar vad Vildformen av en scalare som ser ut som en altum fast med massa röda prickar i pannan heter?
    Är det den s.k "Red Spot" Scalare?
    Är Pterophyllum Leopoldi den varianten som blir blåaktig? Är det också en vildform?
    Senast redigerad av KuRtaN; 19 februari 2009, 22:03.
    Over and out // Mathias

    Jordätare - Eartheater - Dustsmasker
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Ursprungligen postat av KuRtaN
    Hej!

    Jag undrar vad Vildformen av en scalare som ser ut som en altum fast med massa röda prickar i pannan heter?
    Det är nog en Peru Skalar eller som ibland kallas för Peru Altum.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • patdah
      Användare
      • december 2008
      • 64

      #3
      Ursprungligen postat av KuRtaN
      Är Pterophyllum Leopoldi den varianten som blir blåaktig? Är det också en vildform?
      Ja, Pterophyllum leopoldi blir läckert blåskimrande precis bakom gällocken. Vissa mer och andra mindre men det verkar skifta lite beroende på humör.

      Kommentar

      • Johan1
        Användare
        • maj 2002
        • 390

        #4


        Länge sedan man tittade på denna sida Jag hade för många år sedan scalaren som vad prickiga tror de gick under namnet peru. Om det inte är rödryggad scalare du är ute efter.

        Se detta arkiv...
        Hej Det finns en vild scalare från manacapuru som vi hög ålder skall få lite rött på huvudet. Är det någon som vet om någon grosist som har dem på lagar. Eller zooaffär. Jag skulle kunna tänka mig F1, vill dock gärna ha tag i dem vilda. Annars vill jag se paret så jag får rätt sort.
        https://sites.google.com/site/johandiskus/Home

        Kommentar

        Arbetssätt...