Problem med cirkulationspump!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sharkbait
    Användare
    • februari 2006
    • 61

    Problem med cirkulationspump!

    Har en AquaClear Powerhead 70 som inte vill starta som det är tänkt. Varje gång man bryter strömmen så brummar den eller så är den helt tyst men så om man knackar till på den lite hårdare så hoppar den igång.

    Är det ngt som man kan byta ut för att åtgärda problemet eller är det bara att köpa en ny?


    Mvh
  • poujac
    Användare
    • maj 2006
    • 170

    #2
    Pröv om du kan ta rotorn ut, kanske den ska rensas.
    >>Drive a real car drive a Jaguar<<

    Kommentar

    • Peter_A_F
      Användare
      • januari 2008
      • 809

      #3
      Jag hade en fluval4 som fick in lite sand i rotorn och den fick man sparka igång innan jag kom på att man kan plocka isär den. Efter att jag spolat rent den funkade det utan problem.
      - 720 liter med Malawi.

      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

      Kommentar

      • RobbanG
        Användare
        • januari 2004
        • 563

        #4
        Ursprungligen postat av Sharkbait
        Har en AquaClear Powerhead 70 som inte vill starta som det är tänkt. Varje gång man bryter strömmen så brummar den eller så är den helt tyst men så om man knackar till på den lite hårdare så hoppar den igång.

        Är det ngt som man kan byta ut för att åtgärda problemet eller är det bara att köpa en ny?


        Mvh
        Jag har en Eheim som jag måste luta olika håll innan den drar igång....
        //Robert

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #5
          Jag

          Ursprungligen postat av Sharkbait
          Har en AquaClear Powerhead 70 som inte vill starta som det är tänkt. Varje gång man bryter strömmen så brummar den eller så är den helt tyst men så om man knackar till på den lite hårdare så hoppar den igång.

          Är det ngt som man kan byta ut för att åtgärda problemet eller är det bara att köpa en ny?


          Mvh
          har en juwel orginalpump som jag får knacka igång varje gång jag stängt av pumpen, I övrigt är den tyst och pumpar på bra. Byter den dag den slutar fungera.

          Kommentar

          • Mats
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 804

            #6
            Hej.
            Kan bero på att pinnen är sliten samt impellern.Förslag är att byta eller skaffa ny pump.
            mvh Mats
            http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

            Kommentar

            Arbetssätt...