tahuantinsuyoa macantzatza

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Ursprungligen postat av Uffe Lindström
    Jag fick en filmsnutt på mina som har yngel idag.

    Schysst spottning
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      Ursprungligen postat av DaRe
      Några till.

      De gäspar ofta, tja i alla fall oftare än andra man ser det av och till. Någon gång per vecka åtminstone.

      min ena hanne fick också under en vecka en stark röd färg inne i huvudet, vet inte vad det var men det har varit bort några veckor nu??!! Ideer?
      de är snygga skulle funka bra med mina altum kanske?
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Absolut, När de har yngel håller de oftast till lågt och jagar i allmänhet inte fiskar som håller till högre upp. Annars är de rätt häftiga till temperamentet men små 12 cm...
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Uffe Lindström
          Användare
          • maj 2005
          • 285

          Ursprungligen postat av DaRe
          Absolut, När de har yngel håller de oftast till lågt och jagar i allmänhet inte fiskar som håller till högre upp. Annars är de rätt häftiga till temperamentet men små 12 cm...
          Jag kan bara hålla med. De är ganska kaxiga när de har yngel med sydamerikamått sett. Paret som är på filmsnutten går i ett 600 liters och håller alla andra långt borta fast de bara är hälften så stora som en del andra fiskar.
          Sen är de ganska bitska mot varandra om de är fler än ett par. Jag hade först 4 st. i ett 200 liters men det funka inte.
          Men de är otroligt charmiga med sitt beteende
          www.youtube.com/user/Uffelimpan

          Kommentar

          • BalsbyMange
            Användare
            • juni 2011
            • 635

            Mina går just nu i ett 110 liters med 9 pansarmalar, hade dem innan i ett 200 liters med lite annat smått o gott, men de funkade inte, dem käkar ju tetror till frukost, o mina Apistogramma Agassizi fick simma o gömma sig konstant . Jag hoppas att det ska bli lite tillväxt på denna kull, finns ju inte direkt någon konkurens i detta kar.

            O en liten film får man väl bidra med.

            Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

            Android-appen iOS-appen

            Kommentar

            • Uffe Lindström
              Användare
              • maj 2005
              • 285

              Ursprungligen postat av BalsbyMange
              Mina går just nu i ett 110 liters med 9 pansarmalar, hade dem innan i ett 200 liters med lite annat smått o gott, men de funkade inte, dem käkar ju tetror till frukost, o mina Apistogramma Agassizi fick simma o gömma sig konstant . Jag hoppas att det ska bli lite tillväxt på denna kull, finns ju inte direkt någon konkurens i detta kar.

              O en liten film får man väl bidra med.

              Härlig film! Min erfarenhet är också att de är förvånadsvärt stora i munnnen och för små fiskar ryker ganska snabbt.
              www.youtube.com/user/Uffelimpan

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                Vi kanske skulle ha plats för 4 filmer i artregistret.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • BalsbyMange
                  Användare
                  • juni 2011
                  • 635

                  Uppdatering: efter ca 2 veckor nu finns det fortfarande ca 50 yngel kvar o dem verkar trivas o växa. Hur ser det ut för era?
                  Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                  Android-appen iOS-appen

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Mina är borta, jag var lite ovårdsam vid vatten byta och min grova slang slant till då jag inte var där och svepte rätt ned över där de höll ynglen. Det var då 5st kvar och sedan har de försvunnit. Nåja de leker hela tiden.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Uffe Lindström
                      Användare
                      • maj 2005
                      • 285

                      Ursprungligen postat av BalsbyMange
                      Uppdatering: efter ca 2 veckor nu finns det fortfarande ca 50 yngel kvar o dem verkar trivas o växa. Hur ser det ut för era?
                      Ynglen (kanske 15-tal kvar) från tidigare filmsnutt har dom kvar i sällskapsakvariet. Dom är goda föräldrar och håller halva 600 litersburken ren från de andra fiskarna. Dom är väl ungefär 3 veckor och börjar få svårare o svårare att lyda föräldrarnas "in-i-munnen-fara-lockningar..."
                      www.youtube.com/user/Uffelimpan

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Häftigt!

                        Kan du försöka fota när föräldrarna tar in dem i munnen? Eller bara yngel som de ser ut nu?
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Uffe Lindström
                          Användare
                          • maj 2005
                          • 285

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Häftigt!

                          Kan du försöka fota när föräldrarna tar in dem i munnen? Eller bara yngel som de ser ut nu?
                          Det vart en filmsnutt
                          www.youtube.com/user/Uffelimpan

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Sjukt skön film! Vilka andra arter går de med? Hur stort akvarium har de, var det 600 liter?
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Wilhelm
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9122

                              Det var en riktig fin filmsnutt! härliga små söta yngel! Hoppas de klarar sig o blir stora!
                              mvh Wilhelm

                              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                              www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                              Kommentar

                              • Uffe Lindström
                                Användare
                                • maj 2005
                                • 285

                                Ursprungligen postat av DaRe
                                Sjukt skön film! Vilka andra arter går de med? Hur stort akvarium har de, var det 600 liter?
                                Jo, 600 liter. De undanfösta kompisarna är 5 Krobia sp. "xingu" , 4 Peru Altum Pterophyllum scalare , 2 Bujurquina oenolaemus , 1 Cryptoheros septemfasciatus och lite corydoras.
                                Som jag skrev tidigare... tuffa för SA-mått
                                www.youtube.com/user/Uffelimpan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...