dyra begangnade akvarium i stockholm ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jompa.h
    Användare
    • maj 2007
    • 63

    #46
    är det någon som har köpt ett kar i södra sverige och bott i nordligare delar av landet,tagit det med bussfrakt ? var det i det skicket som blev lovat ? vad kostade det ? mvh jompa (köpa grisen i säcken)

    Kommentar

    • Peter_A_F
      Användare
      • januari 2008
      • 809

      #47
      Köpte mitt kar begagnat...

      Ett 720 alu. med ställning heltäckande ramp... tre flyttkartonger med lavastenar, pumpar, fyra spänner med sand och en hel del fina fiskar för 3000 kr... kändes klart prisvärt.

      Nytt skulle jag aldrig kunnat köpa det... min hobbybudget får inte bli för hög eftersom jag är nybörjare. Men om jag fortsätter med denna hobby så är det nog inte omöjligt att jag köper ett nytt (inte begagnat) längre fram.
      - 720 liter med Malawi.

      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

      Kommentar

      • larsa
        Banned
        • april 2006
        • 198

        #48
        Det mesta är ju dyrare i stockholm..bor på landet men har en bror i huvudstaden..man baxnar på rena ockerpriser vissa handlare tar ut i stockholm....antagligen beror det på okunskap eller likgiltighet hos kunderna,,,de får varan sålt ändå och skrattar hela vägen till banken...utbudet av okunskap haglar ju i huvudstaden...sen gör det ju inte saken bättre att de gladligen betalar 75 för en svärdbärare...typ(ironi).....det konstiga är att det inte är mer konkuranns än det är..det verkar som dom arma krakar som bor där har gett upp...så att vilken handlare som helst kan skratta hela vägen till banken...köpte föressten en stor burk pellets på ett place där...o den kryllade av mask

        Kommentar

        • jompa.h
          Användare
          • maj 2007
          • 63

          #49
          jag min stackare,förortstattare som är är ? man har en begränsad ekonomi,men för vissa så verkar money talks gälla, gillar man hobbyn så finns det begränsningar ,marknaden styr ,det köper inte jag

          Kommentar

          • Leopoldi
            Användare
            • februari 2004
            • 1082

            #50
            Ursprungligen postat av larsa
            Det mesta är ju dyrare i stockholm..bor på landet men har en bror i huvudstaden..man baxnar på rena ockerpriser vissa handlare tar ut i stockholm....antagligen beror det på okunskap eller likgiltighet hos kunderna,,,de får varan sålt ändå och skrattar hela vägen till banken...utbudet av okunskap haglar ju i huvudstaden...sen gör det ju inte saken bättre att de gladligen betalar 75 för en svärdbärare...typ(ironi).....det konstiga är att det inte är mer konkuranns än det är..det verkar som dom arma krakar som bor där har gett upp...så att vilken handlare som helst kan skratta hela vägen till banken...köpte föressten en stor burk pellets på ett place där...o den kryllade av mask
            Haha ja i karlskoga är alla kunninga o smarta.....jag vet för jag har bott där.

            Marknaden styr allt...

            Generellt så vill alla ha mer för sina beg grejer än dom är värda.

            Kommentar

            • larsa
              Banned
              • april 2006
              • 198

              #51
              Ursprungligen postat av Leopoldi
              .

              Marknaden styr allt...

              Generellt så vill alla ha mer för sina beg grejer än dom är värda.
              Javisst är det så,vet inte vad satt o inbillade mig igår

              Kommentar

              • Per B
                Användare
                • september 2005
                • 1250

                #52
                Ingen som har reflekterat över att inkomsterna också är högre i Stockholm?
                mvh Per

                Tanganyika och Västafrika i burkarna

                Kommentar

                • wenger
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 233

                  #53
                  Sen är det ju en himla skillnad vad folk sätter ut dom för jämnfört med vad dom i slutändan får. Men många kör ju en rövare också och hoppas att det skall finnas nån dåre där ute.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...