Funderingar kring akvariebygge.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåE
    Användare
    • september 2007
    • 1525

    Funderingar kring akvariebygge.

    Såg just ett program på animal planet där dom fraktade hajar i stora glasfiber tankar. Borde inte ett sådant matrial vara lämpligt till akvariebygge. Min far byggde ett antal kanadensare i glasfiber med gott resultat för ett antal år sedan. Helt utan tidigare erfarenhet. Så det kan ju inte vara specielt svårt. Är det någon på forumet som har byggt en tank i glasfiber??? Eller i något annat udda matrial. När jag var i Las Vegas ett antal år sedan så träffade jag en snubbe som hade byggt ett stort akvarium i massiv ek. Han hade matta som man har i dammmar på insidan. Ett väldigt vackert bygge. Det hela såg ut som ett stort antikt ekskåp.
    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Jodå, man kan bygga akvarier på en massa olika sätt.
    Bara de blir vattentäta och inte avger nåt giftigt ämne, så funkar det!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • slarvid
      Användare
      • december 2007
      • 517

      #3
      Ursprungligen postat av HåE
      Såg just ett program på animal planet där dom fraktade hajar i stora glasfiber tankar. Borde inte ett sådant matrial vara lämpligt till akvariebygge. Min far byggde ett antal kanadensare i glasfiber med gott resultat för ett antal år sedan. Helt utan tidigare erfarenhet. Så det kan ju inte vara specielt svårt. Är det någon på forumet som har byggt en tank i glasfiber??? Eller i något annat udda matrial. När jag var i Las Vegas ett antal år sedan så träffade jag en snubbe som hade byggt ett stort akvarium i massiv ek. Han hade matta som man har i dammmar på insidan. Ett väldigt vackert bygge. Det hela såg ut som ett stort antikt ekskåp.
      se till att inte öppna skåpsluckorna i så fall!!!
      540 mbuna + 54L yngel

      Kommentar

      Arbetssätt...