Måste man bo i norden?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aussen
    Användare
    • januari 2009
    • 19

    Måste man bo i norden?

    Måste man bo i norden för att kunna bli medlem här????
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 7334

    #2
    Nej det är inget som helst krav. Det finns medlemmar på flera platser runt klotet.

    Det finns medlemmar från alla nordiska länder, Frankrike, Holland, Polen, England, Österrike, Usa och Kanada. Du blir dock först från Australien om du blir medlem. Välkommen !!

    Läs mer om medlemskap och hur betalning sker från utomlandet här
    Senast redigerad av Joakim Draktoft; 09 februari 2009, 10:20.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Aussen
      Användare
      • januari 2009
      • 19

      #3
      Ok... Men jag flyttade till australien för ett halvt år sedan och är inte medborgare i australien utan fortfarande i sverige. Måste jag fortfarande betala mer för att jag bor i utlandet.

      Kommentar

      • poujac
        Användare
        • maj 2006
        • 170

        #4
        Det är nog en av nackdelen vid att bo i ett annat land, själv får jag betala extra när jag abonera på tidningar/tv från Danmark, og där är bara 4 km. vatten imellan Helsingør-Helsingborg...
        >>Drive a real car drive a Jaguar<<

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • november 2003
          • 1585

          #5
          Ursprungligen postat av Aussen
          Ok... Men jag flyttade till australien för ett halvt år sedan och är inte medborgare i australien utan fortfarande i sverige. Måste jag fortfarande betala mer för att jag bor i utlandet.
          Nja du betalar mer men du betalar inte i närheten av vad det kostar att skicka tidningen till Australien.

          För närvarande kostar det 460 SEK att vara medlem om man bor utanför europa. Att skicka tidningen till Australien kostar 85 kronor per nummer (cb4 brukar dock kosta mer för det numret väger en hel del till). 4*85=340, vilket innebär att det blir 130 kronor över. Så med andra ord så subventioneras de utlänska medlemmar en del (nu är det ju dock itne så många så det är helt överkomligt men det jag vill säga är ju att du gör en helt okej affär genom att bli medlem trots att du bor i Australien...)

          Hälsningar från medlemsansvarige
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • patrickeriksson
            Användare
            • oktober 2007
            • 355

            #6
            Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
            Nej det är inget som helst krav. Det finns medlemmar på flera platser runt klotet.

            Det finns medlemmar från alla nordiska länder, Frankrike, Holland, Polen, England, Österrike, Usa och Kanada. Du blir dock först från Australien om du blir medlem. Välkommen !!

            Läs mer om medlemskap och hur betalning sker från utomlandet här
            Det står dock inget om hur man gör om man bor utomlands och INTE är med i EU
            PayPal är ju väldigt smidigt och vem som helst kan betala från var som helst så länge man antingen är PayPal medlem eller har ett kreditkort.
            Patrick Eriksson

            Kommentar

            • Mikael W
              NCS Medlem
              • augusti 2002
              • 8598

              #7
              Ursprungligen postat av patrickeriksson
              Det står dock inget om hur man gör om man bor utomlands och INTE är med i EU
              PayPal är ju väldigt smidigt och vem som helst kan betala från var som helst så länge man antingen är PayPal medlem eller har ett kreditkort.
              Hej
              Nä, då använder man en helt vanlig utlandsbetalning. (Vi informerade om EU-betalningen, eftersom det var ett helt nytt betalningssätt för några år sedan.)

              Känner inte till hur PayPal fungerar, kan NCS emotta betalningar utan vidare papperskrig?
              Senast redigerad av Mikael W; 09 februari 2009, 21:32.
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

              Kommentar

              Arbetssätt...