frakta ett akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andersson87
    Användare
    • november 2008
    • 72

    frakta ett akvarie

    hej om man fraktar ett akvarier är när man kommer hem är de bara å köra i gång de lr ska man fixa någe innan?
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    #2
    Ursprungligen postat av Andersson87
    hej om man fraktar ett akvarier är när man kommer hem är de bara å köra i gång de lr ska man fixa någe innan?
    ?? lite mer fakta i målet OCH kanske lite tydligare...så ska vi försöka svara.
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

    Kommentar

    • Andersson87
      Användare
      • november 2008
      • 72

      #3
      Ursprungligen postat av joe
      ?? lite mer fakta i målet OCH kanske lite tydligare...så ska vi försöka svara.
      de va ett 720l som vi körde 4mil på släpkärra å de va 3 minus ute å nu har de stått inne i 4timmar typ så tänkte om de är att bara å fylla på med grus å sen vatten å köra igång de

      Kommentar

      • HenkeP
        Användare
        • januari 2009
        • 61

        #4
        Själv hade jag nog spolat ur det ordentligt, för det kan skvätta upp en hel del skit på kärran och karet, speciellt nu i vintertider med salt och annat på vägarna.

        Kommentar

        • Andersson87
          Användare
          • november 2008
          • 72

          #5
          hm

          Ursprungligen postat av HenkeP
          Själv hade jag nog spolat ur det ordentligt, för det kan skvätta upp en hel del skit på kärran och karet, speciellt nu i vintertider med salt och annat på vägarna.
          Ja visst, men de vi funderar mest på är om de kan vara ngt med att de är minus ute och så... fast de har stått inne i flera timmar nu o fått rumstemperatur...?!
          vad det finns för risker osv...

          Men man får väl fylla upp lite i taget då?

          Kommentar

          • joe
            Användare
            • juni 2006
            • 1451

            #6
            Ursprungligen postat av HenkeP
            Själv hade jag nog spolat ur det ordentligt, för det kan skvätta upp en hel del skit på kärran och karet, speciellt nu i vintertider med salt och annat på vägarna.
            Spola ur var ordet sa Bull. Dessutom kanske det är läge att göra rent i karet i allmänhet och kolla igenom fogar etc. nu när det är "torrt"! Eller detta kanske är gjort på förra stället? Nå - lycka till i alla fall!
            MVH - joe

            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

            Kommentar

            • HenkeP
              Användare
              • januari 2009
              • 61

              #7
              Ursprungligen postat av Andersson87
              Ja visst, men de vi funderar mest på är om de kan vara ngt med att de är minus ute och så... fast de har stått inne i flera timmar nu o fått rumstemperatur...?!
              vad det finns för risker osv...

              Men man får väl fylla upp lite i taget då?
              Jag tror inte att det ska va några problem om det har stått i rumstemperatur i flera timmar. Men som joe skriver, kolla över siliconet nu när det är torrt, om du inte vet när det är gjort senast, tömdes det i samband med att du hämtade så borde det väl inte vara några problem, men har det stått torrt ett tag så vet man aldrig.

              Tänker dock inte ansvara för ev. skador på hus eller akvariet efter att jag har skrivit det här!

              Kommentar

              • Andersson87
                Användare
                • november 2008
                • 72

                #8
                Ursprungligen postat av HenkeP
                Jag tror inte att det ska va några problem om det har stått i rumstemperatur i flera timmar. Men som joe skriver, kolla över siliconet nu när det är torrt, om du inte vet när det är gjort senast, tömdes det i samband med att du hämtade så borde det väl inte vara några problem, men har det stått torrt ett tag så vet man aldrig.

                Tänker dock inte ansvara för ev. skador på hus eller akvariet efter att jag har skrivit det här!
                ne okej men då ska jag börja köra i gång de för han hade precis tömt de när vi kom å hämta de
                (Tänker dock inte ansvara för ev. skador på hus eller akvariet efter att jag har skrivit det här) hur skulle du ha någe med de att göra överhuvudtaget

                Kommentar

                • HenkeP
                  Användare
                  • januari 2009
                  • 61

                  #9
                  Ursprungligen postat av Andersson87
                  ne okej men då ska jag börja köra i gång de för han hade precis tömt de när vi kom å hämta de
                  (Tänker dock inte ansvara för ev. skador på hus eller akvariet efter att jag har skrivit det här) hur skulle du ha någe med de att göra överhuvudtaget

                  Ifall glaset skulle spricka pga. hastigt ändrad temperaturskillnad.. Men sååå varmt vatten ska du väl inte ha i!!?

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • april 2002
                    • 5028

                    #10
                    Hallå
                    vi pratar om ett vanligt akvarium som har en transport
                    det är inte en demon
                    gör som vanligt
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Andersson87
                      Användare
                      • november 2008
                      • 72

                      #11
                      Ursprungligen postat av HenkeP
                      Ifall glaset skulle spricka pga. hastigt ändrad temperaturskillnad.. Men sååå varmt vatten ska du väl inte ha i!!?
                      mm nej de är rumstemperatur på akvariert å jag har i ca 23-27 grader i vattnet

                      Kommentar

                      • nils42
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 931

                        #12
                        Ursprungligen postat av Andersson87
                        mm nej de är rumstemperatur på akvariert å jag har i ca 23-27 grader i vattnet
                        Hej!
                        Det låter OK. Men eftersom akvariet ändå är torrt; kolla igenom allt med fogar etc för det är så mycket enklare då så slipper du ev överraskningar sedan oavsett hur gammalt ditt akvarium är.
                        Hälsn Nils

                        Kommentar

                        • tege
                          Användare
                          • februari 2005
                          • 2753

                          #13
                          Jag la en halogen-bygglampa i en burk en gång, kommer inte riktigt ihåg om jag tappade något eller om det självsprack. Trasigt blev det i vicket fall, bygglampor blir oerhört heta.
                          I ditt fall borde det bara vara att göra rent o fylla. glas tål minusgrader riktigt bra, vid för många plus så smälter det.
                          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                          Kommentar

                          • Andersson87
                            Användare
                            • november 2008
                            • 72

                            #14
                            Ursprungligen postat av nils42
                            Hej!
                            Det låter OK. Men eftersom akvariet ändå är torrt; kolla igenom allt med fogar etc för det är så mycket enklare då så slipper du ev överraskningar sedan oavsett hur gammalt ditt akvarium är.
                            Hälsn Nils
                            okej men nu är de uppfyllt å fyllde inte upp hela men jag drog ett streck med en penna vid vatten ytan för att se om de hade sjunkit någe men de hade de inte så nu ska fylla i resten

                            Kommentar

                            • maaah
                              Användare
                              • augusti 2005
                              • 89

                              #15
                              lånar lite av din tråd här, då jag undrar hur stor inverkan det har på cilikonen då akvriumet är torrt?? har hafft mitt kar tomt ett år nu, kan det bli nått på den tiden??

                              Kommentar

                              Arbetssätt...