Lysrör?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Foxen
    Användare
    • mars 2007
    • 34

    Lysrör?

    Tänkte försöka använda en lysrörsarmatur jag har fått av en god vän, dock är den avsedd för industriellt bruk och inte akvarier så jag lyckas inte hitta några lysrör som passar -kan någon tipsa mig om vart det ev. finns?
    Rören som passar är 150 cm (ev. 149,5cm), finns sådana för akvariebruk någonstans?
    ____________________________________
    420 liter hörntank med demasoni & golden, AquaTerra Rockwall + AquaTerrra-moduler

    720 liter inbyggt i vägg med Hongi, Eureka och Borley.
    Inredning: AquaTerra Malawi Rock + AquaTerra-moduler
  • endymion

    #2
    Det är väl vanliga 58 Wattare, eller vanliga och vanliga man brukar få beställa hem dem.

    Kommentar

    • Foxen
      Användare
      • mars 2007
      • 34

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      Det är väl vanliga 58 Wattare, eller vanliga och vanliga man brukar få beställa hem dem.
      Oj vad mycket lättare att hitta rätt det vart nu med wattangivelsen
      Tackar så mycket, det fanns ju bra alternativ på www.pwss.se!
      ____________________________________
      420 liter hörntank med demasoni & golden, AquaTerra Rockwall + AquaTerrra-moduler

      720 liter inbyggt i vägg med Hongi, Eureka och Borley.
      Inredning: AquaTerra Malawi Rock + AquaTerra-moduler

      Kommentar

      • jocke.1.malmö

        #4
        Ursprungligen postat av Foxen
        Tänkte försöka använda en lysrörsarmatur jag har fått av en god vän, dock är den avsedd för industriellt bruk och inte akvarier så jag lyckas inte hitta några lysrör som passar -kan någon tipsa mig om vart det ev. finns?
        Rören som passar är 150 cm (ev. 149,5cm), finns sådana för akvariebruk någonstans?
        kollat i en välsortarad elaffär ? vi har det i malmö . ger typ 140 kr för sylvana grloux o samam deras auqva star...

        Kommentar

        • Foxen
          Användare
          • mars 2007
          • 34

          #5
          Var nere på akvarievalvet i dag och köpte ett Grolux och ett Aquarelle, de kostade runt 200kr/st.

          Tackar för alla tips, har numera koll på längder kontra watt


          Ursprungligen postat av jocke.1.malmö
          kollat i en välsortarad elaffär ? vi har det i malmö . ger typ 140 kr för sylvana grloux o samam deras auqva star...
          ____________________________________
          420 liter hörntank med demasoni & golden, AquaTerra Rockwall + AquaTerrra-moduler

          720 liter inbyggt i vägg med Hongi, Eureka och Borley.
          Inredning: AquaTerra Malawi Rock + AquaTerra-moduler

          Kommentar

          Arbetssätt...