Juwels orginalpump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • camilla69
    Användare
    • december 2008
    • 15

    Juwels orginalpump

    Funderar på att köpa ett begagnat Juwelkar på 240 liter.
    Någon som vet om orgilalpumpen osv. som ingår från början i dessa är något att ha om man vill ha diskus eller sydamerikanska dvärgciklider i karet ??
    Personen som säljer vet inget om det men säger att pumpen ska klara ett 250liters kar....
    jag är inte så insatt i detta med pumpar & filter & tar gärna imot råd.camilla69
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    Ursprungligen postat av camilla69
    Funderar på att köpa ett begagnat Juwelkar på 240 liter.
    Någon som vet om orgilalpumpen osv. som ingår från början i dessa är något att ha om man vill ha diskus eller sydamerikanska dvärgciklider i karet ??
    Personen som säljer vet inget om det men säger att pumpen ska klara ett 250liters kar....
    jag är inte så insatt i detta med pumpar & filter & tar gärna imot råd.camilla69
    hej på dig. den du kan ha 4-5 diskusar där för din 24+liter karet.. och den brukar bra filter är innefilter o mindre syra för den diskus.. ta innefilter heter den ehiem 2048.. och högt med värme brukar bra runt 28-31 grader för den diskus.. men jag är inte så¨bra på diskusar fiskar expeter men bara läsa i böcker där för back to naturw gudie om..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • jocke.1.malmö

      #3
      Ursprungligen postat av camilla69
      Funderar på att köpa ett begagnat Juwelkar på 240 liter.
      Någon som vet om orgilalpumpen osv. som ingår från början i dessa är något att ha om man vill ha diskus eller sydamerikanska dvärgciklider i karet ??
      Personen som säljer vet inget om det men säger att pumpen ska klara ett 250liters kar....
      jag är inte så insatt i detta med pumpar & filter & tar gärna imot råd.camilla69
      själva pumparna är bra. lätt uppgradera dem .. baar av med huvdet sätt en större på . står oxså¨ förpackningen hur stora du kan ha. men tror inte det är bra kar för discus, har för mig de vill ha höga kar.. men inte säker helt på det .

      Kommentar

      Arbetssätt...