CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sebastian
    Användare
    • januari 2009
    • 204

    en bild på honan

    Kommentar

    • Sebastian
      Användare
      • januari 2009
      • 204

      och en bild på båda

      Kommentar

      • Sebastian
        Användare
        • januari 2009
        • 204

        och några till

        Kommentar

        • Sebastian
          Användare
          • januari 2009
          • 204

          honan

          Kommentar

          • Sebastian
            Användare
            • januari 2009
            • 204

            en till på honan

            Kommentar

            • Sebastian
              Användare
              • januari 2009
              • 204

              efter att jag hade bytt inredning efter vatten byttet i grammodes karet började dom att förbereda för en ny lek hanen spände upp hakan & fenorna och simmade runt honan och upp vaktade henne riktikt intensift skit kul!

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                Ny lek på T. eliotti nere i lokalen. Produktiva rackare det där... Jag kommer dock inte ta vara på några i den här kullen. Har typ 40 yngel som bara är några veckor gamla.

                /Jocke

                Kommentar

                • jinnarparen
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 2670

                  Revirstrider

                  Min stora maculicaudahane har tjurat i en vecka nu (står gömd bakom en rot hela tiden) och då har de mindre paren börjat vädra morgonluft. så nu håller både zonataparet och godmanniparet på med lekförbredelser på maculicaudans gamla revir.
                  Åter till CA

                  Det är där jag hör hemma

                  Kommentar

                  • jinnarparen
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 2670

                    C Umbrifera, hane
                    Ingen prakthane precis, påminner mer om sin fader. Prakthanen verkar ha hamnat i en källarlokal Norrköping denna gången.
                    Åter till CA

                    Det är där jag hör hemma

                    Kommentar

                    • salmberg
                      NCS Medlem
                      • oktober 2007
                      • 830

                      Ursprungligen postat av jinnarparen
                      Min stora maculicaudahane har tjurat i en vecka nu (står gömd bakom en rot hela tiden) och då har de mindre paren börjat vädra morgonluft. så nu håller både zonataparet och godmanniparet på med lekförbredelser på maculicaudans gamla revir.
                      Riktigt snygg bild och fina fiskar jinnarparen.Den känns levande.

                      Kommentar

                      • larsa
                        Banned
                        • april 2006
                        • 198

                        Ursprungligen postat av jinnarparen
                        Min stora maculicaudahane har tjurat i en vecka nu (står gömd bakom en rot hela tiden) och då har de mindre paren börjat vädra morgonluft. så nu håller både zonataparet och godmanniparet på med lekförbredelser på maculicaudans gamla revir.
                        hur stor burk har du jinnarparen?när jag hade zonata så var det typ 600l sen inget mer förutom ancistrus...min hane var så jäkla stor sen produktiva som fasen...hanen brukade vakta så till den milda grad att han lyfte på täckglasen för att komma åt mig..sen älskade de vattenhyacint från dammen...de smackade å åt så jag nästan vart sugen själv

                        Kommentar

                        • jinnarparen
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 2670

                          Ursprungligen postat av larsa
                          hur stor burk har du jinnarparen?när jag hade zonata så var det typ 600l sen inget mer förutom ancistrus...min hane var så jäkla stor sen produktiva som fasen...hanen brukade vakta så till den milda grad att han lyfte på täckglasen för att komma åt mig..sen älskade de vattenhyacint från dammen...de smackade å åt så jag nästan vart sugen själv
                          1350 l /3m.
                          Än så länge är de inte så stora, zonatahanen är väl närmare 25 cm.
                          Men de flyttar undan den stora maculicaudahanen (drygt 30cm) när han nu försöker visa sig igen i karet. Så visst är de aggressiva.
                          Åter till CA

                          Det är där jag hör hemma

                          Kommentar

                          • dezplay
                            Användare
                            • september 2008
                            • 235

                            Har nu gått några veckor och är nästan helt säker på att det är loisellei

                            En bild på de 2 största:
                            Webbplatsen kommer att vara tillgänglig snart. Tack för ditt tålamod!



                            Och en av 3 nytillskott i karet T. Aureus:
                            Webbplatsen kommer att vara tillgänglig snart. Tack för ditt tålamod!


                            Får se om detta kommer gå ihop... min uppfattning av vanlig eldbuk är att den är väldigt aggresiv, så dessa ska nog kunna hävda sig oxå får jag hoppas.

                            Kommentar

                            • JockeB
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 2964

                              Ursprungligen postat av dezplay
                              Har nu gått några veckor och är nästan helt säker på att det är loisellei

                              En bild på de 2 största:
                              Webbplatsen kommer att vara tillgänglig snart. Tack för ditt tålamod!



                              Och en av 3 nytillskott i karet T. Aureus:
                              Webbplatsen kommer att vara tillgänglig snart. Tack för ditt tålamod!


                              Får se om detta kommer gå ihop... min uppfattning av vanlig eldbuk är att den är väldigt aggresiv, så dessa ska nog kunna hävda sig oxå får jag hoppas.
                              Visst är det Loisellei Det kan nog funka ett tag, Loisellein är ju inte så stor än Grattis till fina fiskar...
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

                              Kommentar

                              • Ove Planstedt
                                NCS Medlem
                                • maj 2006
                                • 1816

                                Ursprungligen postat av dezplay
                                Har nu gått några veckor och är nästan helt säker på att det är loisellei
                                .
                                Jo jag håller med dig, det är loisellei

                                Kommentar

                                Arbetssätt...