Besök i Kigoma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    Besök i Kigoma

    Hörde ifrån Carl Westholm idag. Han har lyckat genomföra sitt första dyk i Kigoma. Det regnar på nätterna så sikten är inte så bra i vattnet. Familjen mår bra och dom bor på Kigoma Hilltop som är ett hotel med muslimska ägare. Hotellet serverar softdrinks typ Fanta och Cocal Cola. (Skulle jag palla det?..) Vi får säkert höra något från detta på ciklidstämman. Själv har jag inte varit i Kigoma sedan 1976. Kanske dags att åka dit igen? Någon som skall med?
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Tack för infot!
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Undrar hur han lyckades få med familjen dit ner, försöker som en galning att locka sambon. Mina bilder från tidigare resor till Tanganyikasjön lockar henne inte


      //Niklas

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #4
        Ursprungligen postat av krk
        Undrar hur han lyckades få med familjen dit ner, försöker som en galning att locka sambon. Mina bilder från tidigare resor till Tanganyikasjön lockar henne inte


        //Niklas
        Han jobbar för tillfället i Addis och har med sig familjen.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Lars Andersson
          NCS Medlem
          • oktober 2002
          • 601

          #5
          Ursprungligen postat av Robin
          Han jobbar för tillfället i Addis och har med sig familjen.
          Carl har varit i Stockholm sedan 22 februari. I senaste helgen satt han och jobbade med sina bilder från Kigoma och jag fick ett antal mig tillsända. Det skall bli kul att höra Carl och se hans bilder på stämman.
          Senast redigerad av Lars Andersson; 10 mars 2009, 22:31.
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            #6
            Ursprungligen postat av krk
            Undrar hur han lyckades få med familjen dit ner, försöker som en galning att locka sambon. Mina bilder från tidigare resor till Tanganyikasjön lockar henne inte


            //Niklas
            Ja Du Niklas, Du får kanske inse att man inte alltid kan dela intressen. Själv lyckades jag få med mig min hustru (då flickvän) till Tanganyikasjön 1976. Hon räddade livet på mig 1,5 gånger (cerebralmalaria och brusten blindtarm) Hon kommer aldrig att sätta sin fot i Afrika igen.

            Vill man få partnern positivt inställd till Afrikaresor så är det knappast Tanganyikasjön som gäller. Malawisjön är mycket enklare, bekvämare och framför allt säkrare. En kombination med en safari till rätt (läs lätt) park och/eller någon vecka på Zanzibar gör att Thailand aldrig lär komma på tal igen. Och grannen kan man väl träffa hemma eller?

            Att Carl, fru och barn åkte och arbetade i Addis tror jag mest beror nog på sökande efter erfarenhet i yrkeslivet för dom båda. Men det får Carl själv tala om på stämman.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • juni 2004
              • 1582

              #7
              Haha, så sant som det var sagt. Låter riktigt nice faktiskt.

              "En kombination med en safari till rätt (läs lätt) park och/eller någon vecka på Zanzibar gör att Thailand aldrig lär komma på tal igen. Och grannen kan man väl träffa hemma eller?"

              Kommentar

              • Gabbi
                Användare
                • april 2002
                • 897

                #8
                ..och vissa har omvända problem och får tjata för att ev få med sig gubben till Afrika....:-)
                www.akvarielagret.se/akvarieboken

                Kommentar

                • Mattias777
                  Användare
                  • november 2006
                  • 1493

                  #9
                  Ursprungligen postat av Gabbi
                  ..och vissa har omvända problem och får tjata för att ev få med sig gubben till Afrika....:-)
                  Det var roligt skrivet He he. Jasså Robin gillar inte Afrika?


                  http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 4526

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mattias777
                    Det var roligt skrivet He he. Jasså Robin gillar inte Afrika?
                    Enbart finansiella anledningar till att hon har svårt att få med mig.
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    Arbetssätt...