Vad tycker ni om Aquaterra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    Vad tycker ni om Aquaterra?

    Surfade lite på nätet och såg en del bakgrunder och moduler från Aquaterra, de ser fina ut på bild, men sen? Är det någon som har erfarenhet av dem? Är de hållbara? Är de tjocka?
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!
  • KuRtaN
    Användare
    • februari 2008
    • 778

    #2
    Dom är suuuupersnygga verkligen, hade en 3d Malawi bakgrund i mitt 720. Dock tyckte jag den tog för mkt plats. Men den var riktigt tjock och gedigen materialmässigt.
    Over and out // Mathias

    Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

    Kommentar

    • slarvid
      Användare
      • december 2007
      • 517

      #3
      ja tycker oxå de är snygga. Fördelar mot BTN är att de finns i 3 färger och att de är lättare att såga i och jobba med. Slimline skar jag o en polare med mattkniv o sen knäckte bara! Samma med moduler, jag har kapat nåra moduler o ja är inte världsbäst på att såga 90 grader åt alla håll, men med en rasp blev det bra på en halvminut. Btn är ju stenhård att jobba med.

      Den enda stora nackdelen än så länge med a.terra är att de har inte lika stort utbud när det gäller moduler.

      Hållbarhetsmässigt på sikt har jag ingen aning om än, men mina malar äter inte hål på modulerna så det är nog inga problem.

      Sen är det lite kul med terras moduler, för BTN har ju alla, än så länge... kanske ändrar sig
      540 mbuna + 54L yngel

      Kommentar

      • Kryptonit
        Användare
        • augusti 2006
        • 64

        #4
        Jag har precis skaffat en Aquaterra-bakgrund (Amazon tree) till ett av mina mindre kar och jag är väligt nöjd.

        Har inte siliconerat fast den än, så jag kan ta lite högupplösta bilder senare idag.
        Senast redigerad av Kryptonit; 18 januari 2009, 11:53.
        Totalt 1484l malawi och l-malar (720+420+120+112+56+56)

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • maj 2005
          • 1554

          #5
          Ursprungligen postat av Kryptonit
          Jag har precis skaffat en Aquaterra-bakgrund (Amazon tree) till ett av mina mindre kar och jag är väligt nöjd.

          Har inte siliconerat fast den än, så jag kan ta lite högupplösta bilder senare idag.
          Kul, tyckte den verkade intressant jag med.
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            ja mkt supersnyggt den har själv den aqua-rockwall.. och andra är slim-line där.. har jag hemma karet..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • palleh
              Användare
              • december 2006
              • 704

              #7
              Bakgrundsmässigt tycker jag Aquaterra har kommit ikapp bra med antalet bakgrunder och gör variationen ifrån dem väl igenkänneliga btn bakgrunderna mer varierat plus att Aquaterras Malawi rock är nog den snyggaste bakgrunden jag nånsin sett. Även Aquaterras motsvarighet till slim line är klart snyggare enligt mig plus att dem finns i fler färger. Modulerna ligger fortfarande ganska jämt enligt mig även om ja ibland tycker att Btn ligger steget högre fortfarande med antalet moduler men AQ har fler färgvarianter som sagt
              Senast redigerad av palleh; 18 januari 2009, 16:24.
              http://picasaweb.google.com/palleph

              Nya bilder laddas upp hela tiden


              Mvh Patrik

              Kampfisk!

              Kommentar

              • Esben
                Användare
                • oktober 2003
                • 78

                #8
                Til dem, der er interesserede kan I se udvalget af Aquaterra baggrunde her. De er ret gode til at forny sig med spændende baggrunde hele tiden.

                www.wildcichlids.com One step closer to cichlid wildlife

                Kommentar

                • sebbe1983

                  #9
                  a.terra

                  har haft privilegiet att hälsa på en grossit frö akvarei och allt vad det innebär, de hade då btn och Aterra på samma avdelning.
                  btn i sig ser kanon ut i och utanfrö karet A terra me, på kul stälde jag 2 liknande moduler och slimline plattor bredvid varann i ljuset, den ena btn och den andra A terra, plötsligt såg btn inte så rolig ut längre, såg plastig och väldigt konstgjord ut.
                  men om sanningen ska fram har jag A terra både slimline och modul i ett kar hemma och btn moduler i ett annat och e kanon nöjd med dem båda, inte lika kul när man hade dem bredvid varann dock

                  Kommentar

                  Arbetssätt...