ordning i malawiburken?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• slarvid
    svarade
    sådär...nu har det hänt grejer... sålde av mina 7 venustus, 2 sprengarea, ett gäng greshaki o nåra flavus ( frun ville ha kvar den store greshakin ett tag till och nåra flavus, om ja lyckas övertala henne) som ryker vid nästa inköp. Va o hämtade 9 demasoni igår! Samtidigt flyttade ja över mina hongi till ett mindre kar, vilket var bra, för alla färgade ut o blev kanonfina!!

Så alltså, 2 golden (ska utökas) 3 socolofi, 9 demasoni, 3 flavus o en greshakie. Sen ska det i lite rött o en grupp Astatotilapia calliptera

Lämna en kommentar:

• malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av slarvid
    lutar åt nått sånt... är dock inte helt säker på flavusen än dock... den store dominante hanen ä kanon, men han jagar rejält på de andra. sen är det bara han som är riktigt fin, de andra honorna o hanarna är inte så utfärgade... ska se om ja hittar nått som både hanar o honor har fina färger hela tiden.
    Ja, det är ju alltid så att fiskar är individer, det vill säga att dom är inte stöpta i samma form.
    Så ta bort flavusen då och som du säger lägg till lite salusi eller johanni ,msobo är inte heller fel om du letar efter lite gult.Janne

Lämna en kommentar:

• slarvid
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Jag hade gjort så här.
    Jag hade sålt venustuna, greishakina,och sprengerin.
    Sedan hade jag behållt golden och socoloffin och dina hongie plus flavusen.
    Och även dina jakobfribergi och jag hade försökt att få tag i lite halvstora socoloffi och golden för att komplettera med.
    Ja då kan din balja se bra sammansatt ut och skulle du vilja ha en mc så kan rekommendera trewawase red top, den är billig är lätt att få tag på. Det enda problemet med den baljan är att kanske golden blandar sig med hongin, men det ser du snart.Janne
    lutar åt nått sånt... är dock inte helt säker på flavusen än dock... den store dominante hanen ä kanon, men han jagar rejält på de andra. sen är det bara han som är riktigt fin, de andra honorna o hanarna är inte så utfärgade... ska se om ja hittar nått som både hanar o honor har fina färger hela tiden.

Lämna en kommentar:

• malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av slarvid
    --------------------------------------------------------------------------------
    Går i tankar att så småningom reda upp i soppan... har nu i 540L 3 socolofi, 3 golden, 5 flavus, 6 hongi, 7 venustus, 3 greishaki o 2 spreangare. I yngelkaren har ja 7 golden, 4 hongi super red (gula för tillfället... hehe) o 6 jacobfreibergi.

Skulle vilja ha lite ordning i det stora, då med malawis, helst så stora som går i ett 540L, helst där både hanen o honan har färg hela tiden.

Har lite funderingar på ett gäng saulosi.

Nån ob, eller marmelad cat ev...

helst inga fiskar som typ inte går att få tag på, o inga svindyra fiskar nu... de mesta pengarna går till blöjor nu för tiden tydligen... Dyraste firren ja har ä en karp, fast den sitter på vaden

nåra tankar o funderingar?
    Jag hade gjort så här.
    Jag hade sålt venustuna, greishakina,och sprengerin.
    Sedan hade jag behållt golden och socoloffin och dina hongie plus flavusen.
    Och även dina jakobfribergi och jag hade försökt att få tag i lite halvstora socoloffi och golden för att komplettera med.
    Ja då kan din balja se bra sammansatt ut och skulle du vilja ha en mc så kan rekommendera trewawase red top, den är billig är lätt att få tag på. Det enda problemet med den baljan är att kanske golden blandar sig med hongin, men det ser du snart.Janne
    Senast redigerad av malawijanne; 15 January 2009, 23:27.

Lämna en kommentar:

• slarvid
    svarade
    nån som vet hur demasoni o saulosi funkar ihpo?

Lämna en kommentar:

• classe
    svarade
    Ursprungligen postat av ozric
    Fler bilder. http://www.cichlidforums.com/gallery...php/photo/1313
    Mkt snyggare än den idag mer vanligare Maisoni-varianten.
    javisst den fungera bra tillsammans.. ingen problem.

Lämna en kommentar:

• slarvid
    svarade
    funkar trewawase o sauolsi ihop tror ni?

Lämna en kommentar:

• ozric
    svarade
    Fler bilder. http://www.cichlidforums.com/gallery...php/photo/1313
    Mkt snyggare än den idag mer vanligare Maisoni-varianten.

Lämna en kommentar:

• ozric
    svarade

SÅN hade jag letat efter om jag vore du! Skulle göra sig fint med en större grupp Flavus el röda Hongi tex.

Lämna en kommentar:

• slarvid
    svarade
    jorå, tänkte mest om de va nån som hade nåra förslag på bessättning med nåra av de nuvarande o sen nåra nya artet, eller helt nytt

Lämna en kommentar:

• Bright_Blue
    svarade
    Bygg på de arter du gillar bäst och plocka ev bort ett par arter sen skaffar du nån art som du verkligen vill ha så hade nog jag gjort.

Lämna en kommentar:

• slarvid
    startade ett ämne ordning i malawiburken?

ordning i malawiburken?

--------------------------------------------------------------------------------
    Går i tankar att så småningom reda upp i soppan... har nu i 540L 3 socolofi, 3 golden, 5 flavus, 6 hongi, 7 venustus, 3 greishaki o 2 spreangare. I yngelkaren har ja 7 golden, 4 hongi super red (gula för tillfället... hehe) o 6 jacobfreibergi.

Skulle vilja ha lite ordning i det stora, då med malawis, helst så stora som går i ett 540L, helst där både hanen o honan har färg hela tiden.

Har lite funderingar på ett gäng saulosi.

Nån ob, eller marmelad cat ev...

helst inga fiskar som typ inte går att få tag på, o inga svindyra fiskar nu... de mesta pengarna går till blöjor nu för tiden tydligen... Dyraste firren ja har ä en karp, fast den sitter på vaden

nåra tankar o funderingar?
Arbetssätt...