Metal n' Rock

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    Metal n' Rock

    Eftersom käre tony inte har tagit tag i detta än får väl en annan göra något åt det. 2009 verkar bli ett intressant år med en hel del skivsläpp och mycket spelningar.

    För mig själv är ett av de mest spännande släppen Heaven and Hell's skiva med nytt material och efterföljande turné. Spelningen jag såg dem göra på Graspop i Belgien 2007 var ren magi och toppade det mesta på festivalen.

    I övrigt så har wacken open air redan sålt slut på sina 70 000 biljetter utan att ha presenterat större akter än In Flames, Motörhead Amon Amarth och Hammerfall. Det verkar som om folk inte åker dit för banden detta året även om de lovat en bra lineup. Jag tror knappast de kommer att slå förra årets bandlista då jag fick springa rundor som en galning alla dagarna för att se alla banden jag ville se.

    Sweden rock festivals tre headliners verkar vara satta om man tittar på fonten på deras posters, In Flames, Zz Top och Heaven and Hell. IF och H&H vet jag är kanon liveakter men ZZ top? Klassiska ja, men lite onehit wonderkänsla över dem i mitt tycke.

    Det finns många festivaler i år men inte många som lockar mig jättemycket. Just nu står det mellan metaltown (Children of Bodom kommer dit, alltid kanonbra) och Party-san i tyskland (lite mer occult, Thyrfing, Satyricon och Marduk är det som lockar). Vi får väl se vad som händer =)

    När det gäller skivsläpp så har jag tyvärr ingen större koll på vad som händer men Heaven and Hell kommer att bli en bokning från ginza/cdon så fort som möjligt. Stratovarius kommer med nytt och hur det låter kan knappt någon veta eftersom tolkki inte är med i bilden längre. Intressant är ordet, sen vet man inte om det blir bra. Jag hoppas i alla fall på det bästa.

    Tipsa gärna om bra hårdrock/metal som släpps 2009 =)
    Senast redigerad av DaRe; 01 augusti 2013, 08:03.
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    http://www.atpfestival.com/atp/Event...StrikeBack.php Sleep,Grails mm och Electric Wizard är inbjudna (men har inte för dagen lämnat besked än). Kanske bär det iväg... Festival med tält går tvärbort!
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Niklas Olsson
      Användare
      • februari 2003
      • 1156

      #3
      Ni glömmer väl inte att köpa biljetter till Metal Town 2009?
      Köper ni innan 20/1 så är det t.o.m 200:- billigare för ett 2 dagars pass
      //Niklas

      www.nofoto.se
      Nofoto på Facebook
      ____________________________________

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • februari 2003
        • 2533

        #4
        festival med tält är det enda som gäller =)
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        • Niklas Olsson
          Användare
          • februari 2003
          • 1156

          #5
          Ursprungligen postat av Jonas E
          festival med tält är det enda som gäller =)
          Det är det SISTA som gäller... Det närmsta jag kom det i fjol på Metaltown var när en person hämtade sin väska från inlämningen och lurade med oss utanför grindarna och vi satte oss i gräset.
          //Niklas

          www.nofoto.se
          Nofoto på Facebook
          ____________________________________

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #6
            Ursprungligen postat av Niklas Olsson
            Det närmsta jag kom det i fjol på Metaltown var när en person hämtade sin väska från inlämningen och lurade med oss utanför grindarna och vi satte oss i gräset.
            Det måste vart en lurig filur!

            När det gäller skivor 2009 har jag egentligen bara lyssnat på två som är riktigt vassa ännu, nämligen gamla Kreators "Hordes of Chaos" och nästan lika gamla Napalm Death "Time waits for no slave". Båda banden gamla som gatan men levererar stenhårt, även 2009!
            Tony Englund

            Kommentar

            • Niklas Olsson
              Användare
              • februari 2003
              • 1156

              #7
              Ja, det var en riktig luring d du... Men man lärde sig ju nå´t på det också
              //Niklas

              www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook
              ____________________________________

              Kommentar

              • discusred
                Användare
                • juni 2004
                • 851

                #8
                Såja, biljett till volbeat är fixat till mars i lund

                Kommentar

                • Jonas E
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 2533

                  #9
                  kreators platta är intressant, de gjorde en svingrym show på wacken open air i augusti
                  /Jonas
                  540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                  Kommentar

                  • Niklas Olsson
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 1156

                    #10
                    Vi får inte glömma bort att AC/DC spelar i år heller DET kallar jag ös d!
                    //Niklas

                    www.nofoto.se
                    Nofoto på Facebook
                    ____________________________________

                    Kommentar

                    • Jonas E
                      Användare
                      • februari 2003
                      • 2533

                      #11
                      jo tyvärr tillåter inte min budget ac/dc hur jag än vrider o vänder på mitt csn. det blir iaf edguy nu i februari som en liten tröst, och en festival i sommar.
                      /Jonas
                      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                      Kommentar

                      • Tony
                        Användare
                        • april 2002
                        • 4594

                        #12
                        Om det vore så väl att det var bara budget som sätter käppar i hjulet när det gäller ACDC vore jag nöjd. Det går ju f*r f*n i h*****te inte att få tag i biljetter till någonting nuförtiden

                        Jag satt i ticnet-kö i flera timmar för att ha chansen att få köpa en biljett, men dårarna "upplöser" ju kön strax innan, så jag fick ingen.
                        Tony Englund

                        Kommentar

                        • Niklas Olsson
                          Användare
                          • februari 2003
                          • 1156

                          #13
                          Du har ett PM Tony...
                          //Niklas

                          www.nofoto.se
                          Nofoto på Facebook
                          ____________________________________

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • mars 2004
                            • 3187

                            #14
                            Tee Pee Rec är ett ballt bolag! Denna fick jag hem idag... http://teepeerecords.com/bands/ancestors/index.php . Rekomenderas starkt till de som e inne på Neurosis & doom/stoner-typ.
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • Jonas E
                              Användare
                              • februari 2003
                              • 2533

                              #15
                              kvällen hos min polare vigdes åt musik av Moonsorrow, Children of Bodom och Thyrfing. Thyrfing släppte en av de bästa skivorna förra året, Hels vite, som är ett rent mästerverk rakt igenom.

                              Moonsorrow är lite roliga, en skiva på 56minuter där det egentligen är en låt uppdelad i två spår. En hel del kanoncoola grejer =)

                              Children of Bodom är helt enkelt så mycket röj som det går att få metal att bli och det är inte för intet de är ett av de största banden i sin genre. Jag såg dem på wacken open air i somras och ja jävlar. 70 000 hårdrockare kan inte ha fel, CoB är jävligt bra =)
                              /Jonas
                              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                              Kommentar

                              Arbetssätt...