Mitt 400L malawi kar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • november 2006
    • 1493

    Mitt 400L malawi kar.

    Sänder in en bild från idag när jag bytte vatten. Jag är väldigt nöjd med detta kar. Både med ljuset, fiskvalet och storleken på karet.


    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Ja det är en fin burk, jag har ju sett den live också. Jag tycker däremot inte om de där vaserna eller vad det är, men du gillar ju det så då ska du så klart ha dom.

    Har du ändrat fiskbeståndet i den burken nu eller?

    Kommentar

    • Barracudan
      Användare
      • april 2005
      • 453

      #3
      Ska du inte lägga ihop stenarna så det blir lite grottor till ynglen?
      Frontosamarkus

      Kommentar

      • Mattias777
        Användare
        • november 2006
        • 1493

        #4
        Ursprungligen postat av Erik Österlund
        Ja det är en fin burk, jag har ju sett den live också. Jag tycker däremot inte om de där vaserna eller vad det är, men du gillar ju det så då ska du så klart ha dom.

        Har du ändrat fiskbeståndet i den burken nu eller?
        Tack Erik =) Vaserna är inte i för att vara fina direkt utan funkar perfekt som revir och lekplats för mina två polit hanar. Dom är helt utfärgade när dom har ett eget litet revir.

        Jag har stoppat i en liten otterpoint hane och tre honor sen har jag stoppat i en liten rödrubin hane och två små honor. dessa rödrubin är tuffare än mina andra och trivs i det tuffa sällskapet verkar det som =)


        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

        Kommentar

        • Mattias777
          Användare
          • november 2006
          • 1493

          #5
          Ursprungligen postat av Barracudan
          Ska du inte lägga ihop stenarna så det blir lite grottor till ynglen?
          Jag tar upp de honor jag vill odla på och lägger dom i ett yngelkar. Hade jag haft en större burk skulle jag byggt stenrösen där yngel skulle kunna överleva lättare.


          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

          Kommentar

          • Erik Österlund
            Användare
            • januari 2005
            • 3788

            #6
            Ursprungligen postat av Mattias777
            Tack Erik =) Vaserna är inte i för att vara fina direkt utan funkar perfekt som revir och lekplats för mina två polit hanar. Dom är helt utfärgade när dom har ett eget litet revir.

            Jag har stoppat i en liten otterpoint hane och tre honor sen har jag stoppat i en liten rödrubin hane och två små honor. dessa rödrubin är tuffare än mina andra och trivs i det tuffa sällskapet verkar det som =)
            Aha var det den otterpointen som gick i burken i köket? Börjar den visa någon färg än? De jag tog med mig hem har inte kommit upp i storlek än men man kan se lite färg i fenorna nu iaf

            Har du saulosi i burken också eller vad är det för gula firrar?

            Kommentar

            • Mattias777
              Användare
              • november 2006
              • 1493

              #7
              Ursprungligen postat av Erik Österlund
              Aha var det den otterpointen som gick i burken i köket? Börjar den visa någon färg än? De jag tog med mig hem har inte kommit upp i storlek än men man kan se lite färg i fenorna nu iaf

              Har du saulosi i burken också eller vad är det för gula firrar?
              Ja han är riktigt fin fast han är liten. Jag har fått min första kull på honom en mkt liten hona fick ca 20 yngel igår. Här är en bild på tuffingen. Hoppas dina blir bra med Erik Ja, det är Saulosi som jag kämpat ihop för att få fina djur.


              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                #8
                Ursprungligen postat av Mattias777
                Ja han är riktigt fin fast han är liten. Jag har fått min första kull på honom en mkt liten hona fick ca 20 yngel igår. Här är en bild på tuffingen. Hoppas dina blir bra med Erik Ja, det är Saulosi som jag kämpat ihop för att få fina djur.
                Ser riktigt bra ut!

                Kommentar

                Arbetssätt...