Troffetråden 2009 del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas
    Användare
    • september 2003
    • 14

    Ursprungligen postat av H.E.J.
    Vet inte, anonymt tills vidare kanske han/hon som köper dom får reda på det??????

    De va väl inte du som köpte dom eller 5000 känns som fantasi pris kan ju lika gärna va en korsning från nån odlingslokal i närheten eller följer de med nån typ av äkthetsbevis...............
    Troffar
    Mazwa
    Bemba
    Ikola
    Moliro
    Körsbär

    Kommentar

    • Oden70
      Användare
      • januari 2007
      • 869

      Ursprungligen postat av Niklas
      De va väl inte du som köpte dom eller 5000 känns som fantasi pris kan ju lika gärna va en korsning från nån odlingslokal i närheten eller följer de med nån typ av äkthetsbevis...............
      det var inte hemligt. När jag var där sa Jörgen vart dom fångts, men la det inte på minnet då det var totalt ointresant. Ang korsning så e det bara 1 som vet vad det e igentligen ocg det e han som sålt dom..... MEN hanen ser ut som ett redbelly ungdjur av gul variant på buken
      Jämför själva med fotot här under
      Senast redigerad av Oden70; 04 mars 2009, 16:37.
      Petrochromis is da shit8)8)

      Kommentar

      • RobbanG
        Användare
        • januari 2004
        • 563

        En olycka händer så lätt...

        Så har man blivit med Chaitika - helt oplanerat!

        Var på A-leasing för ngn vecka sedan, skulle bara kolla lite, men där fanns den en fin liten gruppp VF Chaitika. Jag blev troffesjuk och fick extremt habegär - var bara tvungen att gå därifrån. Men sjukan ville inte släppa under helgen så i måndags bokade jag firrarna och igår hämtade jag dem. Efter en fyratimmars inkoppning och är de nu pigga och frisimmande i ett mörkt kar utan inredning. Till kvällen ska jag tända och se hur de tagit sig och mata dem lite försiktigt.

        Den är djävulsk den där tropheussjukan....
        //Robert

        Kommentar

        • Oden70
          Användare
          • januari 2007
          • 869

          Ursprungligen postat av RobbanG
          Så har man blivit med Chaitika - helt oplanerat!

          Var på A-leasing för ngn vecka sedan, skulle bara kolla lite, men där fanns den en fin liten gruppp VF Chaitika. Jag blev troffesjuk och fick extremt habegär - var bara tvungen att gå därifrån. Men sjukan ville inte släppa under helgen så i måndags bokade jag firrarna och igår hämtade jag dem. Efter en fyratimmars inkoppning och är de nu pigga och frisimmande i ett mörkt kar utan inredning. Till kvällen ska jag tända och se hur de tagit sig och mata dem lite försiktigt.

          Den är djävulsk den där tropheussjukan....
          Håller med ang troffesjukan..... -DEN SUGER FETT
          Petrochromis is da shit8)8)

          Kommentar

          • RobbanG
            Användare
            • januari 2004
            • 563

            Ursprungligen postat av Oden70
            Håller med ang troffesjukan..... -DEN SUGER FETT
            Den kostar dessutom skjortan....
            //Robert

            Kommentar

            • Oden70
              Användare
              • januari 2007
              • 869

              Ursprungligen postat av RobbanG
              Den kostar dessutom skjortan....
              Har ingen skjorta kvar
              Petrochromis is da shit8)8)

              Kommentar

              • RobbanG
                Användare
                • januari 2004
                • 563

                Ursprungligen postat av Oden70
                Har ingen skjorta kvar
                Trots att jag fick ett bra pris blir det inga nya skjortor på ett tag.

                Chaitikan... Trots att den inte har kommit till sin rätt är det är en mycket vacker fisk. Konstigt nog disktinkta men samtdigt härligt subtila färger. Det kan bli en av mina favo troffar. Bilder kommer snart.
                //Robert

                Kommentar

                • JohnnyE
                  Användare
                  • januari 2009
                  • 24

                  Inhandlade ett 30 tal nya körsbär förra veckan och har nu bytt till T shirt

                  Kommentar

                  • Oden70
                    Användare
                    • januari 2007
                    • 869

                    Ursprungligen postat av RobbanG
                    Trots att jag fick ett bra pris blir det inga nya skjortor på ett tag.

                    Chaitikan... Trots att den inte har kommit till sin rätt är det är en mycket vacker fisk. Konstigt nog disktinkta men samtdigt härligt subtila färger. Det kan bli en av mina favo troffar. Bilder kommer snart.
                    Om du vill ha bra färg på Chaitikan så e ett tips 3 vattenbyte/vecka...
                    Så det e inte bara skjortan som åker, det blir att skita i torrklosett ett tag framöver nu med annars så sticker vatten räkningen i höjden
                    Petrochromis is da shit8)8)

                    Kommentar

                    • Oden70
                      Användare
                      • januari 2007
                      • 869

                      Ursprungligen postat av JohnnyE
                      Inhandlade ett 30 tal nya körsbär förra veckan och har nu bytt till T shirt
                      Testa reklam T shirts. Dom kan man få gratis
                      Petrochromis is da shit8)8)

                      Kommentar

                      • RobbanG
                        Användare
                        • januari 2004
                        • 563

                        Lade ner Chaitikan i stora 720-karet tillsammans med Ilangin idag. Det tog bara 2 timmar innan 2 Chaitika-par lekte...

                        Men frågan är om det inte blev för mycket fisk i karet. Nu går det 50 troffar i där... :?
                        //Robert

                        Kommentar

                        • Stephan E
                          Användare
                          • februari 2005
                          • 307

                          Ursprungligen postat av RobbanG
                          Lade ner Chaitikan i stora 720-karet tillsammans med Ilangin idag. Det tog bara 2 timmar innan 2 Chaitika-par lekte...

                          Men frågan är om det inte blev för mycket fisk i karet. Nu går det 50 troffar i där... :?
                          Låter som en grann kombination men att blanda 2 st så lika troffevarianter är lite vågat tycker jag.

                          När kommer bilderna på Chaitikan??
                          Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.

                          Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.

                          Kommentar

                          • RobbanG
                            Användare
                            • januari 2004
                            • 563

                            Ursprungligen postat av Stephan E
                            Låter som en grann kombination men att blanda 2 st så lika troffevarianter är lite vågat tycker jag.

                            När kommer bilderna på Chaitikan??
                            De gånger jag har blandat två grupper har aldrig haft problem... men man vet aldrig särskilt inte i början.

                            Bilder kommer när de börjar känna sig hemma om ett par veckor alltså.
                            //Robert

                            Kommentar

                            • Stephan E
                              Användare
                              • februari 2005
                              • 307

                              Ursprungligen postat av RobbanG
                              De gånger jag har blandat två grupper har aldrig haft problem... men man vet aldrig särskilt inte i början.

                              Bilder kommer när de börjar känna sig hemma om ett par veckor alltså.
                              Har varit inne på köpa en ny grupp chaitika men då skulle jag vilja beställa showkvalitet på fisken och det kostar lite. Min förra grupp drog jag upp som yngel men det tar för lång tid innan de färgar ut rejält.

                              Hur som helst så blir dina bilder på din Chaitikagrupp riktigt intressant.
                              Problemet är ju att de gånger man ser denna troffe så infinner sig ett rejält köpsug efter en egen grupp.
                              Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.

                              Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.

                              Kommentar

                              • RobbanG
                                Användare
                                • januari 2004
                                • 563

                                Ursprungligen postat av Stephan E
                                Hur som helst så blir dina bilder på din Chaitikagrupp riktigt intressant.
                                Problemet är ju att de gånger man ser denna troffe så infinner sig ett rejält köpsug efter en egen grupp.
                                Nja, vänta dig inte för mycket av mina foton... jag är ingen vidare fotograf. Naär jag ser andras foton här på forumet infinner sig ett starkt mindervärdeskomplex.

                                Vet inte riktigt hur variabel Chaitikan är i färgsättningen. I gruppen jag har (VF från A-leasing) går är vissa något mörkare och går mer i blått i ryggfenan och blå/grå/grön/benvit ton på kroppen. De ljusare har en mer röda i ryggfenan och grön/blå/benvit ton på kroppen. Vilken som är snyggast kan jag inte avgöra.
                                //Robert

                                Kommentar

                                Arbetssätt...