Någon som testat SUNSUN/RESUN ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciklicollector
    Användare
    • juni 2008
    • 129

    Någon som testat SUNSUN/RESUN ytterfilter



    De kostar ju endast hälften av vad fluvals motsvarighet.
    Verkar som att djurmagasinet tagit in dem för test försäljning.
    Filtermaterial medföljer också.
    Har själv deras stora filter med UVC men är det någon som testat deras mindre varianter?
  • slarvid
    Användare
    • december 2007
    • 517

    #2
    Ursprungligen postat av Ciklicollector
    http://www.pwss.se/home.php?cat=1142

    De kostar ju endast hälften av vad fluvals motsvarighet.
    Verkar som att djurmagasinet tagit in dem för test försäljning.
    Filtermaterial medföljer också.
    Har själv deras stora filter med UVC men är det någon som testat deras mindre varianter?
    har en pumpskalle som blåser 1000L/h som funkar kanon och låter typ inget!
    540 mbuna + 54L yngel

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Jag vet 2 st som är igång och hitills fungerar dom tillfredställande, ca 3-4 månader har gått.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Ravenskog
        Användare
        • mars 2007
        • 311

        #4
        Funkar sunsun med uv-c, inner-och ytterfilter med 9w rör? Man kan ju undra när de är relativt billiga....

        Mvh Tony

        Kommentar

        • slarvid
          Användare
          • december 2007
          • 517

          #5
          däremot har jag oxå prövat en resun, men den åkte ut ur lägenheten inom 5 minuter... lät som en helikopter typ
          540 mbuna + 54L yngel

          Kommentar

          • Byttorp
            Användare
            • november 2003
            • 1585

            #6
            Med STOR risk för att vara extremt partisk...jag kör sunsun pumphuvud i mina akvarier och jag är jättenöjd, kör även ytterfliter med UV och tycker det funkar toppen. Nu står det visserligen i källarlokalen så jag har inte reflekterat över om det låter mer eller mindre än tidigare pumpar osv. Jag har även två "cirkulationspumpar/filter" med uv och dom är jag jättenöjd med också då jag låter dom "cirkulera" i de akvarier där jag tycker att dom kan behövas för stunden. Vad jag vet så säljer även ojzoo.se, Nols Ciklidkhobby och Akvarievalvet i Norrköping vissa av dom här produkterna, alla tre Rabatbutiker till dom som är NCS medlemmar.
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

            Kommentar

            • patdah
              Användare
              • december 2008
              • 64

              #7
              Ursprungligen postat av Ciklicollector
              De kostar ju endast hälften av vad fluvals motsvarighet.
              Hur jämför du då?

              För at få ett rättvist resultat så måste man i alla fall väga in dagens elpris och då jämföra den faktiska förbrukningen hos dom olika märken man pratar om. På kort sikt kanske man tjänar på ett billigt filter från kina men i längden brukar det löna sig att köpa ett filter som är konstruerat och kanske till och med byggt i tyskland.

              Jag använder bara filter från Rena nu efter mina beräkningar och mätresultat över tid.

              Ytterligare en stor fördel med Renas filter är att jag aldrig behöver köpa reservdelar för dom bara går och går

              Kommentar

              • Ciklicollector
                Användare
                • juni 2008
                • 129

                #8
                Jo

                Men om man ser till hälften av vad sunsun kostar jämnfört med fluvals motsvarighet och sen räknar ut ungefärlig driftkostnad så behövs ungefär runt 1-2år.

                Kommentar

                • Foxen
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 34

                  #9
                  Jag stämmer in..

                  Kör två stycken SunSun cirkulationspumpar, en 1600l/h och en 1200l/h och de har bra drag och är ganska tysta med tanke på priset! Skulle dock inte rekommendera dem om du stör dig på surrljud och har akvariet i sovrummet, är det dock placerat i ett vardagsrum eller liknande där det är lite ljud och rörelse så märker du dem inte alls!
                  Jämför dem prismässigt med de tysta gamla beprövade pumparna som t.ex. Eheim eller Fluval så är de helt outstanding!

                  Mer än du frågade om:
                  Jag kapade av en PET-flaska och fyllde med filtervadd och sedan "kork-änden" fastpressad mot insuget på pumpen och det går skitbra!
                  Senast redigerad av Foxen; 01 februari 2009, 23:04.
                  ____________________________________
                  420 liter hörntank med demasoni & golden, AquaTerra Rockwall + AquaTerrra-moduler

                  720 liter inbyggt i vägg med Hongi, Eureka och Borley.
                  Inredning: AquaTerra Malawi Rock + AquaTerra-moduler

                  Kommentar

                  • Crenicichla
                    Användare
                    • november 2006
                    • 1055

                    #10
                    Jag kör SunSun Uv-ytterfilter och är mycket nöjd! Tyst är dt och det renar effektivt
                    MVH

                    Kristofer

                    Kommentar

                    Arbetssätt...