Juwel panorama 240

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    Juwel panorama 240

    Jag köpte idag ett juwel panorama 240 liters akvarium beg.
    Jag har en liten frågan, ska det vara ett underlägg mellan baljan och möbeln?Janne
  • Richardi
    Användare
    • april 2007
    • 84

    #2
    Har du en medföljande svart "plastram" under karet? I så fall ska inte något underlag mellan möbel och kar användas enligt Juwels rekomendationer,

    Kommentar

    • Richardi
      Användare
      • april 2007
      • 84

      #3
      Liten rättning bara

      Plastramen är förstås inte alltid svart, kan ju lika väl vara bok. Har själv två svarta juwel-kar hemma, därav skrev jag "svart" utan att tänka efter.

      Kommentar

      • patrickeriksson
        Användare
        • oktober 2007
        • 355

        #4
        Ursprungligen postat av malawijanne
        Jag köpte idag ett juwel panorama 240 liters akvarium beg.
        Jag har en liten frågan, ska det vara ett underlägg mellan baljan och möbeln?Janne
        Vad ska du ha i karet? Viktoria ciklider
        Patrick Eriksson

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • juni 2006
          • 1451

          #5
          Ursprungligen postat av patrickeriksson
          Vad ska du ha i karet? Viktoria ciklider
          asg - men berätta ifall du väljer detta Janne!
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • november 2005
            • 3217

            #6
            Ursprungligen postat av joe
            asg - men berätta ifall du väljer detta Janne!
            Ja det kanske jag ska ha, jag var faktiskt den som odlade flamebacken i stor skala här i göteborg, jag köpte några vildfångade för några år sen, och jag krängde av rätt många innan marknaden blev mättad. jag har även odlat på piebald red fin, jag hade en orange hona utav piebalden som sedermera som blev hanne, den var ruskigt röd,.
            Jag har även kört på all red, problemet med den var att det blev mest honor av ynglen, jag har odlat på ett par sorter till.
            Och det bästa med Victoria det är att man kan blanda dom med malawi en sort i varje malawibalja sedan att dom sorterna jag har haft har det varit mycket rött i. Janne

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #7
              Ursprungligen postat av Richardi
              Liten rättning bara

              Plastramen är förstås inte alltid svart, kan ju lika väl vara bok. Har själv två svarta juwel-kar hemma, därav skrev jag "svart" utan att tänka efter.
              Tack Richardi, det ligger en plast ram i botten, så den bär alltså upp hela tyngden.Janne

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • juni 2006
                • 1451

                #8
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Ja det kanske jag ska ha, jag var faktiskt den som odlade flamebacken i stor skala här i göteborg, jag köpte några vildfångade för några år sen, och jag krängde av rätt många innan marknaden blev mättad. jag har även odlat på piebald red fin, jag hade en orange hona utav piebalden som sedermera som blev hanne, den var ruskigt röd,.
                Jag har även kört på all red, problemet med den var att det blev mest honor av ynglen, jag har odlat på ett par sorter till.
                Och det bästa med Victoria det är att man kan blanda dom med malawi en sort i varje malawibalja sedan att dom sorterna jag har haft har det varit mycket rött i. Janne
                Sorry Janne - men med tanke på vad ditt fokus är på forumet idag så kändes Victoria rätt avlägset...men vore ju skitskoj om det blev ytterligare nån som hade/återkom till hust denna grupp av vackra fiskar! Vem vet, jag kanske kommer att ha nån Malawi vad det lider...
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  #9
                  Ursprungligen postat av joe
                  asg - men berätta ifall du väljer detta Janne!
                  jag har faktiskt letat efter en sådan balja i över ett år nu, det är sällan dom är till salu, jag ville ha en svart och den baljan med brutna kanter. den passar perfekt i vardagsrummet. sedan så säljs den inte ny längre.
                  Jag tänker ha en vit slimeline med finkrossad korallsand och lite vita faxestenar, sedan ska jag föröka få tag i en cryptocoron.
                  Fiskarna blir mina rödaste firefish med dom honorna som det är bäst färg på från firefish, och jag har faktiskt lletat några år efter en orangemoorie med röda riktigt breda band, så får jag tag i lite yngel på den, så kanske jag stoppar i det senare.Janne

                  Kommentar

                  • Richardi
                    Användare
                    • april 2007
                    • 84

                    #10
                    Låter som en grym färgkombo... Svart kar, vit inredning och knallröda fiskar! Lägg gärna upp en bild på det sen när du är klar!

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      #11
                      Ursprungligen postat av Richardi
                      Låter som en grym färgkombo... Svart kar, vit inredning och knallröda fiskar! Lägg gärna upp en bild på det sen när du är klar!
                      Och blått ljus!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • november 2005
                        • 3217

                        #12
                        Ursprungligen postat av Wilhelm
                        Och blått ljus!
                        Nej nej Wilhelm, försök inte, det blir grolux om jag inte hittar några gamla super grolux, också blir det juwels reflektorer.Det finns ingen som här på ciklid.se som har lite supergrolux rör liggande och som är till salu.Janne

                        Bara för att det är nyårsafton, får du väl ha din smygannons kvar
                        Senast redigerad av Wilhelm; 31 december 2008, 16:42.

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          #13
                          Ursprungligen postat av Richardi
                          Låter som en grym färgkombo... Svart kar, vit inredning och knallröda fiskar! Lägg gärna upp en bild på det sen när du är klar!
                          Jo det kommer bilder senare.Janne

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • november 2005
                            • 3217

                            #14
                            Ursprungligen postat av malawijanne
                            Nej nej Wilhelm, försök inte, det blir grolux om jag inte hittar några gamla super grolux, också blir det juwels reflektorer.Det finns ingen som här på ciklid.se som har lite supergrolux rör liggande och som är till salu.Janne

                            Bara för att det är nyårsafton, får du väl ha din smygannons kvar
                            Jag tackar med min vanliga ödmjukhet, ha ett gott nytt du också Wilhelm.Janne

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • november 2005
                              • 3217

                              #15
                              Jag lovade lite bilder. här kommer lite bilder på akvariet, ja har precis limmat dit slimlinen där bak, och skall börja med filterkammaren, jag har inte bestämt mig om jag ska ha två eller bara en filterkammare.
                              Jag la ut lite bilder som kanske förklarar varför jag just ville ha ett sådant svart juwelakvarium, vi gillar svart blandat med vitt, det kanske syns på bilderna.Janne

                              Kommentar

                              Arbetssätt...