Papilio-tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    Låter nästan som att du skriver om mina papilio då de är exakt lika , ska skaffa vita mygg och Cyclops för att få igång deras ätande, och förhoppningsvis leder det till andra mer spännande saker..
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • Mr Jojje
      Användare
      • mars 2014
      • 55

      Ursprungligen postat av specmats
      ..och förhoppningsvis leder det till andra mer spännande saker..
      Jävla snusko
      "In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
      -Heroditus

      Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
      https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718

      Kommentar

      • ICC
        Användare
        • maj 2006
        • 243

        Ursprungligen postat av Mr Jojje
        Har varit väldigt orolig med NLS när det gäller mina Kanonis.
        Har aldrig sett dom ta maten i munnen och faktiskt äta den, utan spottar samtliga NLS jag provar.
        Dock, om jag matar på, och sedan går för dagen så är det rent på botten dagen efter, alltså äter dom ändå.
        Samma tendenser här, fast jag har Tembwe. Körde ett tag enbart med NLS. Tyckte inte de åt som jag önskade, de 1mm som jag gav dem. Så jag malde NLS fodret i en liten pepparkvarn rakt ner i akvariet. Det blev perfekt för dem att gå och sila sand i jakt på maten, det uppskattades riktigt mycket. Fick lek och frisimmande inom en månad. Då fick jag mersmak, i hopp om att fler par skulle "gå i gång". Började så smått mata med fryst artemia mellan varven. Inga fler lekar. Tror dock inte det beror på artemian.

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • december 2004
          • 3060

          Har också börjat med att mala ner NLS fodret som senare upptas när de silar sand, Papilio kräver lite extra och det gör mej bara mer engagerad,för de är verkligen vackra och intressanta att studera.., de håller nu på med att få till nån slags rangordning i gruppen och sen får vi se..,då kanske "snusket" börjar
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            Nu har jag fått yngel av kanonin, bara ett fåtal men verkligen en härlig händelse , bifogar bilder så fort jag får tillfälle att fota de små liven..
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • Mr Jojje
              Användare
              • mars 2014
              • 55

              Upp med bilder.

              Har nu efter ett par månader insett att de faktiskt äter NLS.
              Har provat både 1mm samt 0,5mm, men att fiskarna föredrar att maten börjar bli mjuk.
              Dvs att den får ligga lite i vattnet innan de faktiskt börjar äta den.

              Känns bra, de ser fina ut och inga har dött förutom en som alltid var väldigt undergiven i gruppen, och allmänt
              spinkig.

              Har fått yngel 2 gånger, dock med misstaget att i yngelkaret, glömma att trä på en kvinnlig strumpbyxa vid insuget till innerfiltret.
              Och därför inser man en dag att ca 10 yngel har valt att utforska filtrets insug utan att ha en chans.
              Även om filteröppningen är väldigt liten har de alltså ändå fått plats.

              Nu är de överlevande runt 1.5cm och de är fortfarande inte redo för att simma med de stora fiskarna ännu.
              "In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
              -Heroditus

              Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
              https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • december 2004
                • 3060

                Intressant då jag har exakt samma scenario med yngel som simmat in i innerfiltret , så nuförtiden är det ytterfilter som gäller .
                Annnars funkar det bra med mina Papilio, de går med ett stim Glödbandstetra och det fungerar kanoni
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • Mr Jojje
                  Användare
                  • mars 2014
                  • 55

                  Ett litet klipp på hur det ser ut i mitt kar.
                  3st tuggande honor gömmer sig på andra sidan.

                  "In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
                  -Heroditus

                  Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
                  https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718

                  Kommentar

                  Arbetssätt...