Roliga SA ciklider till salu

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • april 2002
    • 1823

    Roliga SA ciklider till salu

    Hej!

    Tänkte att jag skulle starta en tråd där vi som är intresserade av Sydamerika kan posta information när vi tex besökt någon butik eller sett någon lagerlista där det dykt upp någon spännande art eller import.

    Jag börjar med att posta Neonfisken i Köpenhamn:



    Jag är bla intresserad av:

    Pterophyllum scalare "Rio Nanay" (Nanay Scalare) VF Peru FLOTTE
    Laetacara curviceps VF Brasilien
    och
    Biotodoma cupido "Rio Nanay" VF Peru

    men det finns ju en hel del annat kul på listan också. Någon som faktiskt besökt butiken och vet hur de ligger prismässigt?

    mvh

    olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/
  • endymion

    #2
    Jag såg att Tassar och Morrhår i Växjö hade halva priset på ett flertal SA-ciklider

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #3
      Ja, de ska ändra sitt utbud lite så SA fick stryka på foten.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Längesedan jag spanade in butikerna i Köpenhamn, men Neonfisken har i princip alltid ett skoj utbud. Vid varje besök hittar man något man inte visste om att man verkligen ville ha. Med priserna så ligger de varken dyrt eller billigt generellt, men jag tror dock att det ändå inte är särdeles intressant, iom att växelkursen just nu har stuckit iväg till ca 150 SEK mot 100 DKK (jmf med ca 125 SEK mot 100 DKK). Då lär det bara köpas arter som är sanslöst intressanta, ffa om du ska skicka in en löpare och köpa fisken - resan drar också en del. Men, men, det är inte mitt fel att vi inte är knutna till euron...

        Nåja, inte särdeles positivt inlägg, men det är ungefär den infon jag sitter på.

        Hilsen,

        P
        Senast redigerad av PatrikMalmo; 18 december 2008, 22:20.
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • olof
          Användare
          • april 2002
          • 1823

          #5
          Hej!

          Euron är ju förståss en annan diskussion där jag företräder en helt motsatt inriktning än den gängse nu när kronan faller.
          Det är just precis den här situationen vi skulle behålla kronan för. När nu kronan faller under pågående lågkonjunktur är det just det som räddar jobben i Sverige. Hade vi varit knutna till Euron hade vi arit riktigt illa ute med vår stora fordonsindustri mfl sektorer som kommer att ta rejält med stryk under denna lågkonjunktur.

          Lönsamt att åka över och handla i Danmark blir det ju dock inte, knappt ens öl. Likväl gillar jag de danska butikernas sätt att hela tiden ta hem nya spännande sändningar för att sedan sälja ut dem på ett par veckor. Det är väl det som är den stora skillnaden. Svenska butiker tar också hem spännande fisk men sedan köper ingen den. Besöker man en butik tre ggr om året har man inte missat något.

          När är det egentligen MAFs Danmarksresa brukar gå? Om man följer med på den får man ju det mesta av det bästa till en rimlig kostnad (oräknat fiskinköp)

          mvh

          olof

          mvh

          olof
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • april 2002
            • 5028

            #6
            Ursprungligen postat av olof
            Hej!

            Euron är ju förståss en annan diskussion där jag företräder en helt motsatt inriktning än den gängse nu när kronan faller.
            Det är just precis den här situationen vi skulle behålla kronan för. När nu kronan faller under pågående lågkonjunktur är det just det som räddar jobben i Sverige. Hade vi varit knutna till Euron hade vi arit riktigt illa ute med vår stora fordonsindustri mfl sektorer som kommer att ta rejält med stryk under denna lågkonjunktur.

            Lönsamt att åka över och handla i Danmark blir det ju dock inte, knappt ens öl. Likväl gillar jag de danska butikernas sätt att hela tiden ta hem nya spännande sändningar för att sedan sälja ut dem på ett par veckor. Det är väl det som är den stora skillnaden. Svenska butiker tar också hem spännande fisk men sedan köper ingen den. Besöker man en butik tre ggr om året har man inte missat något.

            När är det egentligen MAFs Danmarksresa brukar gå? Om man följer med på den får man ju det mesta av det bästa till en rimlig kostnad (oräknat fiskinköp)

            mvh

            olof

            mvh

            olof
            Lustigt att alla tar upp vad priset på öl är när man jämför svenska kronan
            för det första tror jag att om billig öl köper folk tokmycket av den billigaste skitölen sedan dricker man upp den dubbelt så snabbt

            tror inte att det blir så mycket torka oavsett priset

            men när man går på bolaget köper man god dyr öl samma gäller för vin
            men när man är i en taxfree...........bara för att inte taxar får vara i butiken blir folk som tokiga röda lappar köp tre betala för två
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • olof
              Användare
              • april 2002
              • 1823

              #7
              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Lustigt att alla tar upp vad priset på öl är när man jämför svenska kronan
              för det första tror jag att om billig öl köper folk tokmycket av den billigaste skitölen sedan dricker man upp den dubbelt så snabbt

              tror inte att det blir så mycket torka oavsett priset

              men när man går på bolaget köper man god dyr öl samma gäller för vin
              men när man är i en taxfree...........bara för att inte taxar får vara i butiken blir folk som tokiga röda lappar köp tre betala för två
              Det roliga är ju hur norrmännen åker till Sverige för att köpa alkohol. Svensken åker till danmark. Dansken åker till Tyskland. Tysken åker till tjeckien. Tjeckerna åker till Sklovakien. Slovakerna åker till Ukraina. Ukrainarna åker till vitryssland och vitryssarna är antagligen för fulla för att åka nåpgonstans.

              mvh

              olof
              http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #8
                Ursprungligen postat av olof
                När är det egentligen MAFs Danmarksresa brukar gå? Om man följer med på den får man ju det mesta av det bästa till en rimlig kostnad (oräknat fiskinköp)
                Brukar ske två gånger per år, en på våren och en på hösten. Oklar över när nästa går av stapeln, månne i mars.

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • olof
                  Användare
                  • april 2002
                  • 1823

                  #9
                  Jag har varit dålig på att uppdatera min tråd trots många affärsbesök med en hel del spännande SA ciklider.

                  Nu igår såg jag något riktigt spännande på Åleds lagerlista:



                  Aequidens Red Ica för det facila priset av 950:-. Någon som har någon aning om vilken typ av Aequidens detta kan vara? Utifrån priset och namnet låter det ju som något alldeldes extra.

                  Förövrigt finns det ju alltid en massa kul på Åleds lista som just nu är uppdaterad.

                  Ett annat tipps är zoocity i Malmö. För er som inte hittar det ni söker på auktionen den 1 mars kan jag tipsa om att de sist jag var där fortfarande hade inne Acarichthys heckelii till mycket bra pris (120 kr/st tror jag) och även en rolig Laetacara märkt flavilabris (om det stämmer vågar jag inte svara på)(140 kr/st om jag mins rätt).

                  mvh

                  olof
                  http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...