Torrfoder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johanna87
    Användare
    • oktober 2008
    • 43

    Torrfoder

    Vilket torrfoder/pellets är att föredra till frontosa/blå delfin för att variera med räkmix?
    Mvh Johanna
  • Per B
    Användare
    • september 2005
    • 1250

    #2
    Hej Johanna.

    Jag har inte velat svara innan eftersom jag inte har haft vare sig frontosor eller delfiner. Eftersom ingen annan svarat så gör jag väl ett försök:

    Jag har Tanganyikaciklider. Dels Tropheus och hästnosar som föredrar övervägande vegetarisk kost, dels Julidochromis och olika snäcklekare som föredrar animalisk foder som huvudföda. De får alla samma foder: NLS cichlid formula/small fish formula som basfoder. Huvudinnehållet är konstigt nog makrill - men det fungerar utmärkt till alla fiskmagarna. Jag tror mycket på NLS, mina fiskar fungerar bra och många andra här på forumet använder det också. Sedan finns förstås andra som har andra rekommendationer.

    Sök på "nls" här i forumet så kan du nog skaffa dig en egen uppfattning om du tycker det verkar vara något för dig (eller i alla fall för dina fiskar).
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • fs7210
      Användare
      • juni 2004
      • 183

      #3
      foder

      Ursprungligen postat av johanna87
      Vilket torrfoder/pellets är att föredra till frontosa/blå delfin för att variera med räkmix?
      Mvh Johanna
      Jag använder "TetraBits Complete" till mina blå delfiner, det tycker jag funkar bra!
      Det är ett granulat för discus som sjunker.

      Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

      Kommentar

      • Barracudan
        Användare
        • april 2005
        • 453

        #4
        Sjunkande Dr.Bassler pellets är kanon till frontosorna.
        Frontosamarkus

        Kommentar

        • johanna87
          Användare
          • oktober 2008
          • 43

          #5
          Tack så mycket för era svar, ska läsa lite om dom foder ni tipsat om

          Kommentar

          Arbetssätt...