Vad är detta för Apistogramma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pelle
    Användare
    • maj 2002
    • 387

    #16
    Ursprungligen postat av Per Bjellert
    Edit: Hmmm, i Aqualog har ju faktiskt East-redtail en rundad analfena, dessutom med ljusblått i kanterna. Ni kanske har rätt trots allt. Kan ingen förklara det här med agassizii och stjärtfenor för mig, jag verkar ha missat hur arterna delas in.

    Jag läste lite i Apistogramma.com´s forum. och hittade lite kommentarer ang. "east redtail"




    "Your "East Redtail Agassizii" is probably an early domestic verision of the Super Red Agassizii. These are domestic strains with a lot of red in the fins. The 'East' probably indicates its origins in Eastern Europe or East Germany. The East German & Czechoslovakian aquarists were limited in what fish they could get before the Wall fell, so they were very good at breeding & improving strains of fish that they could get. Many of these aquarists still have the knack."


    Förresten, har stjärtfenan "vuxit till sig" ännu? Jag tror trots allt att den får den typiska "spadformen" till slut

    Mvh/

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • september 2005
      • 1250

      #17
      Tack för dina efterforskningar Pelle. Jag vet faktiskt inte om stjärtfenorna antagit rätt form, jag köpte aldrig fiskarna eftersom de inte passade med den gula agassiziihona jag redan hade väntande där hemma. Sist jag besökte djuraffären hade han hunnit sälja alla redtails...
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      Arbetssätt...