Phoogle Map

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    Phoogle Map

    En kanonbra sak som
    Nordiska Diskus Sällskapet har

    kan vi inte ha det i NCS

    det skulle vara enkelt att ha överblick var medlemmar bor.
    en fördel till skulle kunna vara om dom som ska till ciklidstämman får en annan färg............... kanske fler skulle samåka

    för er som inte vet vad det är

    det är en karta som det går att zooma alla reggade medlemmar och dom har en smilies samt man ser deras avatar
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten
  • extreme1
    Användare
    • augusti 2008
    • 39

    #2
    tycker att det låter som en fin idé

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #3
      Vore klart intressant - kul att se spridning över landet etc.
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Det finns ett tillägg för Google map i vBulletin:
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #5
          Jag vet inte om det kostar något men frågan kan gå över till Kaj P
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • Byttorp
            Användare
            • november 2003
            • 1585

            #6
            Idén är jättebra, den är tom så bra att jag nämnde detta i styrelsen för ett år sedan, vi har dock inte kommit fram till hur man kan genomföra detta på bästa sätt ännu, frågan som varit uppe är ju om man behöver alla medlemmars godkännande innan man lägger ut vart folk bor (visserligen hyfsat annonymt men ändå)

            Fördelarna är ju flera.
            - alla kan få en överblick under året hur föreningen växer i takt med antalet förnyande medlemmar.
            - det går att hitta flera "likasinnande" i närheten av där man bor vilket borde främja hobbyn
            - kanske finns underlag för flera lokala ciklidföreningar osv.

            Det finns väl en del praktiska saker att lösa också innan något sådant här kan genomföras.
            - Tekniken, hur funkar det att få in det.
            - Får vi lägga in det utan varje medlems godkännande.
            - Hanteringen av uppgifter och avstämning mot medlemsregistret. Det är jäkligt smidigt att sitta och önska sig saker men att sedan någon skall uppdatera och sköta det glöms lätt bort

            Men det är ju bra om alla som läser detta och som har synpunkter skriver dom här så blir styrelsens uppgift enklare om att ta beslut i frågan.
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #7
              NCS-medlemmar är en sak och forumsmedlemmar en annan. Man måste ju inte fylla i bostadsort. Kanske forumsmedlemmar som även är NCS medlemmar kan poppa upp på en karta? Orsaken att jag säger NCS-medlemmar är att dessa vet man är aktiva då de betalat medlemsavgiften. Det ger inte så mycket att lista alla som någonsin reggat sig och som fyllt i en ort.

              Ska man önska sig hej vilt så skulle det finnas ett ställe att klicka i och så får man en påminnelse när "expire date" dyker upp.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #8
                Självklart ska det vara frivilligt
                den exakta adressen kommer inte upp utan typ ett kvarter i området.
                bara dom som är på forumet gör det själva
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #9
                  Man lägger upp det själv och det är frivilligt, vilket gör att man automatiskt godkänner det. Sedan är det bara postnumret man lägger upp inte adressen, men jag tror Christian har klämm på detta. Annars kan han pm:a mig Men först om en vecka drar till Tunisien om ca 3 timmar. Här regnar så förbenat.
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • LN
                    Användare
                    • december 2004
                    • 4744

                    #10
                    Bra ide cf.

                    trevlig resa Kaj
                    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                    Kommentar

                    • joe
                      Användare
                      • juni 2006
                      • 1451

                      #11
                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Man lägger upp det själv och det är frivilligt, vilket gör att man automatiskt godkänner det. Sedan är det bara postnumret man lägger upp inte adressen, men jag tror Christian har klämm på detta. Annars kan han pm:a mig Men först om en vecka drar till Tunisien om ca 3 timmar. Här regnar så förbenat.
                      Hörru! Trevlig resa och kom gott hem!
                      MVH - joe

                      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                      Kommentar

                      • Per B
                        Användare
                        • september 2005
                        • 1250

                        #12
                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        [...] det är frivilligt, vilket gör att man automatiskt godkänner det[...]
                        Jag roar mig med att citera som fan läser bibeln (men visst var det lite roligt)?

                        Jag tycker också att idén är intressant men tycker ändå att funktionen är lite creepy! Jag reagerade även på hitta.se när den sajten kom och man plötsligt upplevde sig som ett villebråd, upplagd för alla. Nu har man ju vant sig men det är nog nyttigt att tänka till och ifrågasätta ibland, eller?
                        mvh Per

                        Tanganyika och Västafrika i burkarna

                        Kommentar

                        • joe
                          Användare
                          • juni 2006
                          • 1451

                          #13
                          Ursprungligen postat av Per Bjellert
                          Jag roar mig med att citera som fan läser bibeln (men visst var det lite roligt)?

                          Jag tycker också att idén är intressant men tycker ändå att funktionen är lite creepy! Jag reagerade även på hitta.se när den sajten kom och man plötsligt upplevde sig som ett villebråd, upplagd för alla. Nu har man ju vant sig men det är nog nyttigt att tänka till och ifrågasätta ibland, eller?
                          Är det bara frivilligt och INTE automatiskt så är det väl helt OK - snygg kapning av citatet där Per förresten. Men är precisionen inte bättre än hos hitta.se så behöver ingen oroa sig. Roade mig häromsistens med att kolla några polares kartpositioner - inte mycket rätt eller en väldigt nära i vissa fall!
                          Men den precisionen eftersträvas ju heller inte här!
                          MVH - joe

                          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                          Kommentar

                          • malawialex
                            Användare
                            • januari 2007
                            • 125

                            #14
                            OM det är någon som inte fattar hur Phoogle fungerar så gå gärna in på ndss.se och sedan klicka vidare till Phoogle Map, då får ni ett Humm på ett ungefär om hur det kommer se ut.
                            375l : malawi
                            253l : tomt
                            222l : yngel malawi

                            Kommentar

                            • Olorin
                              Användare
                              • maj 2005
                              • 1554

                              #15
                              Tveksam. Butiker och Odlare skulle jag kunna tänka mig att ha på en sån karta, men privatpersoner blir lite skrajsigt. Vet att man haft lite problem på hemmabio/Hifi forum, men att långfingrar letat upp hus att hembesöka för att plocka åt sig godis. Nu är nog inte akvarium nåt man snor sådär, men det finns folk med konstiga avsikter.

                              Känner personligen en definitiv oro för att folk kommer med en stor låda och plockar med mig mot min vilja till nån tråkig jäkla stämma om de vet var jag finns.
                              Senast redigerad av Olorin; 15 november 2008, 07:54.
                              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...