Bildkritik...
Kollaps
X
-
Fan de är nog svårt för oss alla att kommentera å ge kritik på en sån bild då de inte är nån på forumet som har "mkt erfarenhet av sån typ av fotografering"...
Man kanske skulle velat ha en liten fotnot från din sida vad du vill säga med bilden. Ne jag vet inte?! Nån typ av känsla eller tanke osv? -
Ja mycket bättre, fast jag hade nog fuskat dit lite extra utrymme genom att göra bilden större å klona ut bakgrunden lite... t.ex. såhär:
Sen kan våra skärman va väldigt olika, men jag tycker den blev lite vassare nu när jag ljusade upp den å la till lite extra kontrast.
En sak är säker iaf, om jag nu ska prova på troffar i framtiden så ska de absolut bli denna sorten, fy tusan va snygga!Lämna en kommentar:
-
Hur mycket har du beskurit från originalbilden? Finns det något att lägga till? Jag skulle nog i så fall velat lägga till mer till vänster och nederkant istället för att ta bort från uppe/höger. Håller med om det vita som nog borde tonas ner lite. Annars en bra bild som säkert skulle bli bättre om du framhävde firren med hjälv av nedtoning/bortkloning av det vita. Fisken träder fram fint framför det mörka.Lämna en kommentar:
-
Den ska du absolut va nöjd me!
De jag hade gjort va att kanske placera fisken lite längre upp åt höger, bilden känns lite "tung" då de är så mkt fritt utrymme över fisken. Sen kanske klonat bort de vita i högerkant.
Sen ser de vita under firren lite jobbigt ut om du nu skulle beskära så de sett mer av det, så då kanske man skulle klonat bort det, eller bara mörkat ner de en aning.
Fin fisk =)
Menar du nått sånt härLämna en kommentar:
-
Hur mycket har du beskurit från originalbilden? Finns det något att lägga till? Jag skulle nog i så fall velat lägga till mer till vänster och nederkant istället för att ta bort från uppe/höger. Håller med om det vita som nog borde tonas ner lite. Annars en bra bild som säkert skulle bli bättre om du framhävde firren med hjälv av nedtoning/bortkloning av det vita. Fisken träder fram fint framför det mörka.Lämna en kommentar:
-
Den ska du absolut va nöjd me!
De jag hade gjort va att kanske placera fisken lite längre upp åt höger, bilden känns lite "tung" då de är så mkt fritt utrymme över fisken. Sen kanske klonat bort de vita i högerkant.
Sen ser de vita under firren lite jobbigt ut om du nu skulle beskära så de sett mer av det, så då kanske man skulle klonat bort det, eller bara mörkat ner de en aning.
Fin fisk =)Senast redigerad av Laesk; 10 November 2008, 21:23.Lämna en kommentar:
-
Verkar att bli en spännande tråd detta.
Jag kan börja med detta foto på en Tropheus Golden Kalambo som jag själv är ganska så nöjd medLämna en kommentar:
-
Tycker inte alls det var OT. Det är ju detta det handlar om..Lämna en kommentar:
-
Skönt med lite optimism i höstrugget =) 0 kommentarer triggar mig mer än något annat att lista ur hur jag ska få uppmärksamhet. Om det är bra för min fotografering/framkallningsteknik låter jag vara osagt, men jag vill nog faktiskt att folk reagerar på det jag tar mig så mycket tid att skapa..
En hel hög med "oj vad fint!" är verkligen inte bra ur utvecklingssynpunkt, och det märks lite på flickr där några få fotografer med megastort entourage/groupies får en massa exponering ("explores") och alla dessa fotografer står helt still i utvecklingen. Vissa blir tom så blasé att dom börjar lägga ut riktigt dåligt och uppenbart övermanipulerade bilder. Entouraget hurrar dom ändå. Fan det blev OT. Tillbaks till ämnet.Lämna en kommentar:
-
Det kan mycket väl vara så att "bra" bilder inte kommenteras men sååå bra är väl inte alla bilder vi lägger ut...kan ju även vara roligt med kommentarer för jag antar att vi alla ser olika på "bra" och "dåliga" bilder. Vi har ju faktiskt en hel del gamla rävar här blandat med oss som inte hållit på så länge. Jag kan tycka en bild är bra jag tagit men så visar jag den för nå´n som inte tycker om den alls och då kanske jag ser på den med andra ögon eller kan t.ex. beskära den på ett annat sätt så det blir en ny bild.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: