I övermorgon blir jag diskusfantast, kanske...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • september 2007
    • 890

    #31
    Ursprungligen postat av Slagskott
    c90368 --> kanske går att länka till säg http://www.pixbox.se ?
    Visst, men det förstör hela grundtanken med forumet. Hur många % är det som bryr sig om att öppna en extern länk?

    Jag gör det bara om det verkar vara något jag verkligen är intresserad av.

    Mina bilder finns även på Zoopet som tillåter 488 Kb, men jag vill helst inte länka dit.
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • augusti 2003
      • 584

      #32
      Ursprungligen postat av Olorin
      I morgon åker jag till Göteborg och i övermorgon är jag på väg hem med fem små diskusar i bagaget. Ska bli intressant med en ny bekantskap. Har aldrig haft diskus förut, men nu har jag så bra vatten och allt så jag bara måste prova.
      NNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJ JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ JJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!......................... .....................andas........................ .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ :....................................
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • september 2007
        • 890

        #33
        Ursprungligen postat av olaJ
        NNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
        Har du provat?
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • maj 2005
          • 1554

          #34
          Ursprungligen postat av c90368
          Har du provat?
          Man kanske kan gissa att han svarar NEEEEJEEEEEEEEEJ, eller nåt sån't

          Trevliga bilder du la upp förresten c90368, det är vackert med diskus i grönsakerna. Och så här långt delar jag din erfarenhet att de inte bara står still. De simmar inte omkring som raketer, men visst har de lite kiv och så för sig.
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • Gäst

            #35
            Hej!

            Hej!
            Diskus är en majestätisk fisk det är inte för inte den kallas akvariets konung,den är dessutom MYCKET social/ Ann-Mari

            Kommentar

            • oaken
              Användare
              • januari 2008
              • 269

              #36
              Ursprungligen postat av c90368
              Visst, men det förstör hela grundtanken med forumet. Hur många % är det som bryr sig om att öppna en extern länk?

              Jag gör det bara om det verkar vara något jag verkligen är intresserad av.

              Mina bilder finns även på Zoopet som tillåter 488 Kb, men jag vill helst inte länka dit.
              Går ju att sätta dit [img]-taggar och bara lägga in vart som helst i inlägget

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • juni 2006
                • 1451

                #37
                Ursprungligen postat av c90368
                Håller med dig till 100%

                Skaffade mina första Discus i våras, började med akvarium 1975, så nu var det dags

                Jag ångrar mig inte en sekund! Glöm det där med at de bara står blick stilla, det är ett ständigt manövrerande och tuppfäktande.

                Flyttade mina till nytt kar idag, några bilder...

                Vad trött jag blir på 100Kb begränsningen på bilder
                Gött å se! Allt på plats vad det verkar? kul att du är nöjd och att det blir vad man (du) önskar! All lycka till!
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • joe
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 1451

                  #38
                  Förresten vad hände med Ola J:s svar - att han säger nej det begriper väl alla och envar, men i min skärm så lyckas han töja ut sin "dialogruta" utanför skärmens bredd (om nån förstår) så Nejet blir riktigt eftertryckligt!

                  Nej är väl OK - vi tycker ju lite olika. Discus har ibland föresvävat mig, men eftersom jag nu efter redan 3 månader har tröttnat på scalarer så är det nog ingen vidare idé - för mig alltså!
                  MVH - joe

                  Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                  Kommentar

                  • c90368
                    Användare
                    • september 2007
                    • 890

                    #39
                    Ursprungligen postat av joe
                    men eftersom jag nu efter redan 3 månader har tröttnat på scalarer så är det nog ingen vidare idé - för mig alltså!
                    Varför?

                    Vad hade du förväntat dig?

                    Vad blev det?
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • joe
                      Användare
                      • juni 2006
                      • 1451

                      #40
                      Ursprungligen postat av c90368
                      Varför?

                      Vad hade du förväntat dig?

                      Vad blev det?
                      Varför? Det är lite stillsamma, för att uttrycka sig diplomatiskt! Det är bara när det har rom att bevaka som det är lite action. Ja, jag vet! Det är deras beteende att glida omkring och avvakta jakttillfälle.

                      Förväntat? Jag vet inte riktigt - var nog lite en tonårs backflash - hade scalarer då och lyckades få lek men inget mer...trodde att dessa (ett etablerat lekpar som jag fick tag i) skulle kunna uträtta det som fattades...yngel alltså, men icke. 4 lekar, 0 yngel hittills. Nu får nån annan förbarma sig över dem!

                      Vad blev det? Det blir förmodligen Victoriaciklider i det karet också! Återkommer hela tiden till anledningen att jag började om med akvaristiken.
                      MVH - joe

                      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #41
                        Hej!

                        Hej!
                        Jag säger det igen,den som påstår att det inte finns action i ett diskusakvarium vet inte vad den säger, diskus är enligt min mening den mest sociala fisk man kan ha i ett akvarium men det är min uppfattning/ Ann-Mari

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          #42
                          Hur går det för dina discus Olorin??

                          Pallar dom växjövattnet??
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 1554

                            #43
                            Det är grymt fina fiskar, jag har inte utsatt dem för en enda droppe växjövatten som inte passerat ditt eminenta filter LN. Så jag vet inte om de tål växjövattnet. Jag avvaktar det nya vattnet innan jag experimenterar.

                            Känner att jag måste bestämma mig för en modell av RO-filter och köpa ett eget så du kan få tillbaka ditt LN.
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • weeelin
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 105

                              #44
                              Har själv ett gäng diskus som gått knappt två år i växjös underbara vatten utan problem. Har inte varit med om några konstigheter, men har hört talas om flera som drabbats. Har varit mycket snack om att vattenkvalitén ändras under helgen men vet själv inget säkert....

                              Kommentar

                              • Olorin
                                Användare
                                • maj 2005
                                • 1554

                                #45
                                Vill bara uppdatera tråden med att jag numera har ett lekpar i gruppen. De la nyss sina första ägg. Skoj.
                                Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...