Går jordätare ihop med diskus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Går jordätare ihop med diskus?

    Hej!
    Någon här som vet om jordätare går ihop med disksu för dom har ju samma biotop, hörde på leasing att dom mindre sorterna av jordätare går ihop med diskus. Funderar på och ha Vf diskus med VF jordätare, tacksam för svar/ Ann-Mari
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Satanoperca, Geophagus tapajos "orange head" samt Biotodoma Cupido funkar alldels utmärkt med Discus.

    Geophagus Brasiliens funkar inte alls.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Hej!

      Hej!
      Tack LN för ditt svar/ Ann-Mari

      Kommentar

      • Crenicichla
        Användare
        • november 2006
        • 1055

        #4
        Hej Ann-Mari

        Skulle säga att Bitodoma Cupido och Wavrini funkar, dessa är mycket lugna jordätare och kan tom. kanske vara lite väl mesiga för diskusen.
        Satanoperca Jurupuari och Leucisticta bör funka med diskusen, dock kanske man skall undvika Daemon som är lite vildare än sina artfränder.
        Geophagus bör finnans ett ganska stort utbud som funkar tex.
        Orangehead, Taeniopareius, Grammapareius, Steindachneri och förmodlign även Altifrons + ett gäng till.
        Gymnogeophagus bör du dock undvika då de vill ha en svalare perriod med ca 15-20c eller kallare.

        Kul att ytterligare en akvarist fått upp ögonen för Jordätare!
        MVH

        Kristofer

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hej!

          Hej!
          Tack för ditt svar också Chreniclai jodå jag har alltid gillat dom men den ända jag inte kan med är tuppkammen han ser så ful ut,fundera på om man skulle kontakta leasing dom har både vf ocdh odlat/ Ann-Mari

          Kommentar

          • Crenicichla
            Användare
            • november 2006
            • 1055

            #6
            Ja leasing har ju ett bra utbud på fisk och även bra kvalitet så varför inte, de skadar aldrig att fråga..
            MVH

            Kristofer

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Hej!

              Hej!
              Wow nu är jag sugen på jordätare med diskus hat kollat NCs artbeskrivning men alla finns inte där7 Ann-Mari

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Hej!

                Hej!
                Chreniclia och LN ni och alla er andra som kan så mycket om jordätare var kan jag hitta bilder på dom jordätare som går ihop med diskus var på nätet finns dessa bilder ? förutom NCs arkiv ? / Ann-Mari

                Kommentar

                • Markus_A
                  Användare
                  • december 2005
                  • 418

                  #9
                  Jag hade G. altifrons "rio aripuana" ihop med diskus och det gick bra. Karet var på 720 liter. Däremot åt de upp 130 kardinal tetror, 30 rosentetror och några dvärgciklider på drygt en vecka. Personligen gillar jag "orange head" bäst.

                  Här finns flera arter:


                  Och här ett forum som verkar bra:
                  Get this domain name before someone else does. Quick and painless shopping. Affordable payment options available.


                  Lycka till!

                  Kommentar

                  • Pelle
                    Användare
                    • maj 2002
                    • 387

                    #10
                    Ursprungligen postat av annmari
                    Hej!
                    Chreniclia och LN ni och alla er andra som kan så mycket om jordätare var kan jag hitta bilder på dom jordätare som går ihop med diskus var på nätet finns dessa bilder ? förutom NCs arkiv ? / Ann-Mari
                    En enkel google sökning på "Geophagus" gav ca 10 400 bilder.....alltså massor av bilder på arterna nämnda ovan

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      Hej!

                      Hej!
                      Ja nu har vi diskushobbyister börjat tala om jordätare på vårt forum gå in på www.nodss.se där har jag öppnat en ny tråd och där pågår nu jordätardebatt/ Ann-Mari

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        #12
                        Ursprungligen postat av annmari
                        Hej!
                        Ja nu har vi diskushobbyister börjat tala om jordätare på vårt forum gå in på www.nodss.se där har jag öppnat en ny tråd och där pågår nu jordätardebatt/ Ann-Mari
                        Är det denna debatt du menar?

                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        Arbetssätt...