Tappat färgen??? Dominant hona?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PeterP
    Användare
    • december 2002
    • 31

    Tappat färgen??? Dominant hona?

    Jag har en Mel. Auratus hane som tappat färgen. Vet inte vad detta kan bero på. De får räkmix, 30 % vattenbyte/vecka, 25grader i vattnet. Han ser ut att må bra, leker med honorna som dock nobbar honom. Speciellt en av honorna är taskig mot honom.
    Jag hade en nitrit topp för ett tag sedan, kan det bero på detta? Då var det illa med nästan alla fiskarna?

    Tack för ev. hjälp.

    /Peter


  • zeke
    Användare
    • november 2002
    • 75

    #2
    De kan tappa lite av färgen när de blir äldre det är normalt.

    Bara det bästa är gott nog
    Bara det bästa är gott nog ;-)

    Kommentar

    • Mm
      Användare
      • april 2002
      • 59

      #3
      Nyss gick en stor Hindari hanne bor från mej, i ca 10-12 storlek under utfärgning.
      Jag hade också en lika stor fast lekfärdig honna i samma storlek. Hon jaga honom, insentivt tills han dog. Samma dag han gick bort så lekde hon. Med sej själv!
      Även detta kanske har hänt med dej en "överlekfärdig" honna som letar efter partner, en ännu icke lekfärdig hanne?

      Och så kan det vara som Zeke säger, för det är mest normalt för Auratus. Att äldre hannar tappar färgen.

      Kommentar

      • PeterP
        Användare
        • december 2002
        • 31

        #4
        Kan ju vara så men denna hanen är inte gammal. Han hade precis färgat ut helt.

        Kommentar

        • Mm
          Användare
          • april 2002
          • 59

          #5
          Då är det mest rimmligt att han inte är lika redå för som honorna. Precis som min nu döda hindari hanne.

          Kommentar

          Arbetssätt...