Mina första ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mashinka
    Användare
    • september 2008
    • 10

    Mina första ciklider

    Jag har äntligen köpt mina första ciklider Prinsessan av Burundi. De verkar trivas i mitt 250 liters akvarium. Annmarie har hjälpt mig att bygga upp en afrikansk biotop man kan säga att jag har en liten bit av Tanganika i min lägenhet. Jag hade aldrig klarat allt akvarie jobb utan Annmarie ett stort tack till henne. Hon kommer att hjälpa mig så att jag inte gör de vanligaste misstagen som nybörjare brukar göra.
    Maria
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Bra med en kompis när man börjar med ciklidhobbyn att ta råd och tips ifrån. Annmarie har ju hållit på en stund så hon har säkert en del bra råd att ge dig. Roligt och intressant projekt som du gärna får visa foton på om du har möjlighet. Lycka till och välkommen in i den här underbara hobbyn!...

    Prinsessan av Burundi är mycket vackra fiskar med ett säreget yngelvårdande beteende. Du får säkert många spännande timmar framför akvariet att studera.

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Hej!

      Hej!
      Tack Mashinka för dom varma orden,ja det är en glädje och se att dessa fina ciklider tirvs i ditt akvarium du har gjort ett bra köp lycka till nu och som jag sa studera dom så ofta du kan så lär du dig mer och mer,ring mig om du undrar något jag hjälper dig när du vill,/Ann-Mari (Anjousha)

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Hej!

        Hej!
        Kom igen nu alla ciklidister här och peppa Mashinka så kanske hon går med i NCS i framtiden/ Ann-Mari

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          ..och du då? Varför är inte du medlem i NCS? Du borde väl gå med som föredöme och locka Mashinka?

          För mig är det ett självklart val att vara med...Ciklidbladet och forumet är bara ett par av flera goda anledningar.

          Kommentar

          • Slagskott
            Användare
            • maj 2007
            • 180

            #6
            Prinsessor är kanonsnygga, lycka till
            – Säger man Mark eller Marc?
            – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
            ---
            Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

            Kommentar

            • joe
              Användare
              • juni 2006
              • 1451

              #7
              Lycka till Mashinka - prinsessor är ju jättefina och de verkar ha ett intressant beteende i flera generationer med yngel som vaktar yngre yngel etc. Och så kan du ju bli medlem och dra med dig ann-mari tillbaka till där det händer. Jag säger som Malawe - att vara medlem är en självklarhet och då kommer du snart att ha en större bit av Tanganyikasjön (samt även andra sjöar) i hemmet...det är liksom en feber detta med ciklider!
              MVH - joe

              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Hej!

                Hej!
                Jag kommer nog tillbaka nästa år till NCS/Ann-Mari

                Kommentar

                Arbetssätt...