V.F centralamerikaner?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • augusti 2002
    • 330

    V.F centralamerikaner?

    Tex salvini,bartoni existerar det någon sån import till sverige?

  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Det var länge sedan jag såg VF central/nordamerikaner. Kolla igenom länkarna på ciklid.se's första sida samt de i länklista, kolla lagerlistor samt mejla. Meddela gärna forument om du får napp. Själv har jag sökt Theraps carouleus i åratal. Den fanns i den enorma djuraffären utanför Köpenhamn en gång men tyvärr bara hanar. Du får mejla de affärer som kan tänkas ta in amerikansk VF inbland och fråga. www.akvarielagret.se och www.planteimporten.dk är möjliga kandidater. Jag har tyvärr ingen koll på Tysklands och Londons affärer. Jag var inne i Londons största för ett antal år sedan och de hade en del amerikanare även om tyngdpunkten som vanligt låg på mal/tan. Förhoppningsvis får du napp här på forumet förstås.

    Mvh.

    Ola
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Martin Pe
      Användare
      • juni 2002
      • 15

      #3
      Hej,

      Jag såg faktiskt ett gäng VF eldbuk på Royal zoo i Västerås för någon månad sen. Dom var mycket finare än dom vanliga i affärerna.

      Ola du gillar väll Crenecichla? Om du är intresserad så har alla fall affären en art som säljs som Gäddciklid colombia inne nu. Det är en grupp på ca 6 ganska färglösa djur.

      Mvh
      Martin Persson
      Mvh
      Martin Persson

      Kommentar

      • posse
        Användare
        • april 2002
        • 96

        #4
        Jag såg theraps coreulus på en tjecklista för inte alltför länge sedan. För tillfället jagar jag c.semifasiata o c. jegui. Abstinensen efter mina xingu1 blev för stor!!!

        Det finns en riktigt bra butik i tyskland som har dessa arter inne men jag tror att det finns en svensk butik som kan beställa dem. Jag har iochförsig aldrig sett dem i Sverige!

        Mvh Alex

        Kommentar

        • Rivulatus
          Användare
          • december 2002
          • 811

          #5
          Jag brukar få riktigt fina ovanliga "specar" o dyl. från e kille som bor i arvidsjaur men det var länge sen man hörde något ifrån han men fiskarna jag fick far klar glaser kvalitet på! med friska och färgglada fiskar, dock lite probs. ibland med frakten men det var nu 4 år sen jag köpte nå fiskar!

          men letar man så finns det nog i sverige, tala med en lite bättre akv. butik (gärna flera) att hålla koll på lagerlistorna efter fisk som du kan vara intresserad av!

          SA:

          Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

          Kommentar

          Arbetssätt...