Möte Göteborgs Ciklidgrupp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    Möte Göteborgs Ciklidgrupp

    Nu är det dax igen Möte i Göteborgs ciklidgrupp tid o datum 14/10 kl 19:00
    Plats: GAF´s lokaler - J Sigfrid Edströms Gata 2, Spårvägssällskapet Ringlinjen
    Det blir ett föredrag av Jörgen Johnson om fiskars beteende.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    #2
    Ämnet intressant - men tyvärr har jag förhinder...men nästa gång, det är redan bokat och anmält. Det kan man bara inte missa...
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      w00t! Jag kommer! Intressant ämne! Mer intressant blir det faktiskt inte, då det väl är den grundläggande anlendningen till varför de flesta av oss har fiskar hemma...
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Tyvärr är jag i Finland på smörbultskonferens. Jörgen är ju professor här på Zoologen så det är ju synd. Ni behöver inte vara oroliga för att han blir svårbegriplig. Han är duktig på att få saker begripliga. För jag antar att det är den här Jörgen Johnsson http://www.zoologi.gu.se/kontakta_os...hnsson_jorgen/
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • juli 2002
          • 5395

          #5
          Ola, att du begriper är en dålig måttstock för om vi normala begriper, men det skall bli trevligt! Hoppas vi blir ett bra gäng.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            En blyg fisk får mindre mat och växer sämre i ett akvarium än en aggressiv fisk, men om man släpper ut de båda typerna i naturen så växer de blyga bättre.

            Det var väl inte så svårt att förstå?
            Senast redigerad av Ola Svensson; 10 oktober 2008, 19:25.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Niklas Olsson
              Användare
              • februari 2003
              • 1156

              #7
              Att de blyga skulle växa bättre i naturen är för mig svårt att förstå..
              Hoppas och tror att detta ska bli ett riktigt intressant föredrag. Klart man ska dit å lyssna.
              //Niklas

              www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook
              ____________________________________

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • april 2002
                • 14633

                #8
                Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                Att de blyga skulle växa bättre i naturen är för mig svårt att förstå..
                Hoppas och tror att detta ska bli ett riktigt intressant föredrag. Klart man ska dit å lyssna.
                Om Jörgen kastar ut frågan så säg "de kanske sparar energi genom att inte bråka hela tiden".

                Det jag menar är att det Jörgen sysslar med är självklart när man får svaret, det är inte "när IGF 15b variant IV stiger så sjunker HIGF 7 beta vilket leder till en kompensation i ICF 3b!!! Varför vet vi inte...".
                Senast redigerad av Ola Svensson; 10 oktober 2008, 19:31.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • joe
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 1451

                  #9
                  Ursprungligen postat av Ola Svensson
                  Om Jörgen kastar ut frågan så säg "de kanske sparar energi genom att inte bråka hela tiden".

                  Det jag menar är att det Jörgen sysslar med är självklart när man får svaret, det är inte "när IGF 15b variant IV stiger så sjunker HIGF 7 beta vilket leder till en kompensation i ICF 3b!!! Varför vet vi inte...".
                  Jomen - DET var inte lättbegripligt. Tror du fått fram din "point" Ola. Smörbultskonferens - visst var det så - vad gör man på en sån? Ursäkta - lite off topic, men det är fredag kväll!
                  MVH - joe

                  Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • juli 2002
                    • 5395

                    #10
                    Ah, tänkte svara något i stil med att de blyga smyger omkring och äter massor utan att lägga sig i bråk och att de som bråkar inte har tid att äta på samma sätt... Var ju nästan rätt
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • joe
                      Användare
                      • juni 2006
                      • 1451

                      #11
                      Hur var gårdags kvällen? Lika intressant som man kan tro? Begriplig? Ja, jag vet, jag skulle varit där - men familjelogistiken tillät inte detta denna gång!
                      MVH - joe

                      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...