Scalare lek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • edlund
    Användare
    • februari 2005
    • 152

    Scalare lek

    Jag skriver inte så mycket här och min intresse ligger i malar men jag kunde inte motstå ett scalare par jag kom över för drygt 1 månad sen.

    Nu efter 3 e leken har jag fått lite yngel som sitter på en kruka.Jag tror det är vanlig scalare men jag kan ha fel.Hanen har prickar på ryggen.Just det gör mig lite osäker på om det är den vanliga.

    Här kommer en liten filmsnutt iaf

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
  • c90368
    Användare
    • september 2007
    • 890

    #2
    Ståtliga Skalarer

    Hoppas bara ynglen överlever de två första dygnen som frismmande!
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Anders i Askim
      NCS Medlem
      • februari 2008
      • 1032

      #3
      Snygga scalarer!
      Dina fiskar ser ut som den odlade typen och prickar är ej ovanligt på fullvuxna djur. Viktigt med levande artemia till dom små när dom blir frisimmande. ( annars finns risk att dom tynar bort)
      Kan vara ide med nattlampa för att lugna föräldrarna första leken.
      Lycka till / Anders
      Mvh Anders
      Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

      Kommentar

      • edlund
        Användare
        • februari 2005
        • 152

        #4
        Så nu börjar det röra sig lite.
        Filmade lite idag.

        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • juni 2006
          • 1451

          #5
          Ursprungligen postat av edlund
          Så nu börjar det röra sig lite.
          Filmade lite idag.

          http://s52.photobucket.com/albums/g1...1006110900.flv
          Grattis - så där skulle jag vilja att det såg ut hos mig. Men mina verkar inte kapabla eller så är det nåt som är tokigt i "kemin". Skriver om det i en annan tråd. Men schysst film - jättekul att se!
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          • edlund
            Användare
            • februari 2005
            • 152

            #6
            Roligt par jag har.Dom spottar ut dom vid ytan och håller dom där.Sen efter jag släckt lampan flyttas dom till lekkrukan igen.

            Jag har haft scalare par tidigare men inte såna som är så dedikerade som dessa 2

            En liten filmsnutt igen

            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

            Kommentar

            • wofflan
              NCS Medlem
              • september 2003
              • 660

              #7
              kan det vara så att det samlas mat i ytan pga ljuset och det är därför föräldrarna flyttar dem dit?
              Mvh Fredrik

              Kommentar

              • edlund
                Användare
                • februari 2005
                • 152

                #8
                Här kommer en liten film på efter jag har släckt ljuset.Nu är dom närmare 4 veckor och jag har ungefär 80 kvar.

                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                Kommentar

                • joe
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 1451

                  #9
                  Ursprungligen postat av edlund
                  Här kommer en liten film på efter jag har släckt ljuset.Nu är dom närmare 4 veckor och jag har ungefär 80 kvar.

                  http://s52.photobucket.com/albums/g1...1102001901.flv
                  Snyggt jobbat - eller vad man nu ska säga. Önskar att det kunde se ut sådär i mitt kar...hade nöjt mig med hälften av antalet yngel...men dit har inte mina kommit än ju. De är alltför förtjusta i "äggfrukost"!
                  MVH - joe

                  Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...